۴۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

بصیری‌مقدم گفت: ۴۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در آستارا نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

«فرید بصیری‌مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا با اشاره به آغاز طرح ضربتی واکسیناسیون نوبت سوم این شهرستان، اظهارکرد: این طرح بر اساس مصوبه  ستاد کرونا از ۸ اردیبهشت در این شهرستان آغاز شد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان‌اینکه در قالب این طرح چهار اکیپ سیار و خودرویی در داخل شهر آستارا و بخش لوندویل فعال بوده و در تمامی روستاها نیز اکیپ‌های سیار با همکاری جمعیت هلال احمر و نیروهای بسیج در قالب طرح خانه به خانه تزریق واکسن کرونا را انجام می‌دهند، افزود: طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌شود.

 

وی تصریح‌کرد: طرح ضربتی واکسیناسیون نوبت سوم، با همکاری جمعیت هلال‌احمر و پشتیبانی فرمانداری، سپاه ناحیه و شهرداری آستارا در حال انجام است.

 

بصیری‌مقدم با اشاره به اینکه تاکنون در قالب این طرح به بیش از ۲ هزار نفر نوبت سوم واکسن کرونا تزریق شده است، گفت: در قالب این طرح همچنین، به بیش از ۲۰۰ نفر نیز نوبت اول واکسن کرونا تزریق شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا تصریح‌کرد: با توجه به اینکه سه ماه بعد از تزریق دوز دوم، سیستم ایمنی از لحاظ میزان آنتی بادی‌ها دچار افت می‌شود و سویه‌های جدید ویروس کرونا با جهش‌های صورت گرفته توانایی انتشار سریع پیدا می‌کنند، بهترین راه تقویت سیستم ایمنی بدن تزریق نوبت سوم واکسن است.

 

وی از همکاری و همراهی صمیمانه مردم در اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا تقدیر و تشکر کرد و افزود: از شهروندانی که هنوز برای تزریق نوبت سوم اقدام نکرده‌اند دعوت می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به انجام این مهم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

بصیری‌مقدم خاطرنشان‌کرد: تزریق واکسن کرونا در چهار پایگاه ثابت در محل کانکس روبروی بانک ملی سابق، کانکس سپاه ناحیه ، پایگاه مرکزی در محل اورژانس سابق (پایگاه شهید آهنی) و دفتر خدمات سلامت در داخل شهر و تمامی مراکز و خانه‌های بهداشتی در بخش لوندویل و تمامی روستاهای شهرستان به صورت ثابت و سیار در حال انجام است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا از راه‌اندازی مرکز تلفن با ۶ خط جهت دعوت از مردم برای تزریق واکسن کرونا خبر داد و گفت: این مرکز برای اولین‌بار در استان گیلان و با همکاری بسیج خواهران سپاه ناحیه آستارا راه‌اندازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کودکان در معرض ابتلا به سویه های جدید هستند و در حال حاضر واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال در حال انجام است، اضافه‌کرد: از والدین دعوت می‌شود جهت واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

 

بصیری‌مقدم خاطرنشان‌کرد: با توجه به شیوع سویه‌های جدید کرونا، از تمامی شهروندانی که هنوز موفق به تزریق دوز سوم واکسن کرونا (افراد بالای ۱۸) سال نشده‌اند و کودکان  ۵ تا ۱۸ سال که موفق به  تزریق ۲ دوز واکسن نشده‌اند خواهشمندیم هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

کد خبر 1175292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha