جشنواره‌های فرهنگی و دینی در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی باشد

دریایی با بیان اینکه جشنواره‌های فرهنگی و دینی باید در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی باشد، گفت: استفاده از زبان فرهنگ و هنر به ویژه شعر و داستان برای ترویج سبک زندگی اسلامی براساس مفاهیم قرآنی می‌تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی موثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عصر امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ادبی شمیم رضوی که با حضور رئیس ارشاد قروه و مسئول انجمن ادبی شهر دلبران برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره‌های فرهنگی و دینی باید در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی باشد و تولیدات و آثار این جشنواره برگرفته از مفاهیم و علوم قرآنی و آموزه های نخبگان و بزرگان دینی منعکس شود.

 

 

وی افزود: استفاده از زبان فرهنگ و هنر به ویژه شعر و داستان برای ترویج سبک زندگی اسلامی براساس مفاهیم قرآنی می‌تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی موثر واقع شود.

 

 

دریایی با اشاره به قصه و داستان‌های قرآنی گفت: قرآن کریم به عنوان نقشه راه همه امور زندگی بشری می‌تواند در همه مراحل زندگی یک انسان موثر و مفید واقع شود، با این تفکر و استناد می‌توان جشنواره‌های فرهنگی و هنری و دینی را طراحی و برگزار کرد.

 

 

دبیر شورای فرهنگی عمومی استان اذعان داشت: طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی براساس یافته‌های علمی و پایان نامه‌های دانشجویی حوزه دینی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در قالب برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها و نمایشگاه‌های موضوعی در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.

 

 

ایشان با اشاره به سبک زندگی ییامبر اعظم حضرت محمد(ص) و امامان و معصومین(ع) در طول حیات دنیوی، یادآور شد: اشعار نغزی در وصف پیامبران و معصومین از سوی شاعران نامی کشور سروده شده است، در برگزاری جشنواره ادبی شمیم رضوی سعی شود سبک زندگی پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) و امامان و معصومین(ع) مستمسک قرار گیرد و مخاطب ین اشعار و داستان ها بیشتر جوانان و نوجوانان باشد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خویش در خصوص برگزاری جشنواره شمیم رضوی، خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی بصورت چهره به چهره در ایام برگزاری جشنواره با حضور اساتید برجسته این حوزه مدنظر قرار گیرد.

 

 

در پایان این مراسم از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از پوستر جشنواره ادبی کشوری شمیم رضوی رونمایی گردید، شایان ذکر است جشنواره ادبی کشوری شمیم رضوی که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و انجمن ادبی شهر دلبران برگزار می شود، شامل شعر و داستان کوتاه رضوی به زبان های فارسی، کُردی و تُرکی  در اواخر خردادماه سال جاری در شهر دلبران از توابع شهرستان قروه برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است؛ مهلت ارسال آثار تا 30 اردیبهشت ماه اعلام شده است در ضمن جهت اطلاع از نحوه ارسال آثار به شماره همراه 09182727191 تماس حاصل نمایید.

کد خبر 1175305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha