احداث مرکز جامع خدمات سلامت در روستاهای گلیان و هنامه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: مرکز جامع خدمات سلامت در دو روستای گلیان و هنامه این شهرستان احداث می شود.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: مرکز جامع خدمات سلامت در دو روستای گلیان و هنامه از توابع بخش مرکزی این شهرستان احداث می شود.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان با اشاره به کلنگ زنی انجام شده این دو پروژه بهداشتی و درمانی عنوان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی گلیان که 6 خانه بهداشت زیر مجموعه این مرکز می باشد و جمعیت سه هزار نفر را پوشش می دهد با مساحت ۶۰۰ متر مربع  و همچنین خانه بهداشت هنامه با جمعیت تحت پوشش ۴۰۰ نفر زیر مجموعه مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی خانلق با زیربنای ۷۵ متر مربع احداث خواهد شد.

 

هاشمی، شمار این مراکز در این شهرستان را 18 باب عنوان و اضافه کرد: از این تعداد 15 مرکز روستایی و سه مرکز شهری، روستایی است که از تمام امکانات لازم بهره می برند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام مراکز این شهرستان از پزشک، ماما، پرستار، کاردان و کارشناس برخوردارند، تصریح کرد: هم اكنون خدمات اولیه پزشكی در تمام روستاها انجام می شود.

 

وی بیان کرد: توسعه ساختارهای ارائه خدمت در حوزه بهداشت کمک بزرگی به تکمیل شبکه ارائه خدمات سلامت خواهد بود که مبانی آن در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته بود و تکمیل زنجیره این خدمات آرزویی دیرینه به شمار می رفت.

 

 

 

کد خبر 1175477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha