افتتاح سه طرح قرآنی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمنان

حجت الاسلام موسوي گفت: سه طرح فرهنگي قرآني برخوردار از اعتبارات تبصره ۱۷ با حمايت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و همکاري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در مراسمي با حضور نماينده ولي فقيه در استان سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛مراسم افتتاح طرح های قرآنی تربیت قاریان قرآن،مسابقات قرآنی بچه های مسجد و طرح تربیت گروه های تواشیح به همراه آیین تجلیل از برترین های مسابقات قرآنی مدهامتان و نیز مدیران برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد در مهدیه سمنان با حضور روحانیون، مسوولان و جمعی از حافظان، قاریان و اهالی فرهنگ برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در این مراسم گفت: این طرح ها شامل طرح تربیت قاری قرآن کریم، مسابقات قرآنی بچه های مسجد و طرح تربیت گروه همخوانی و تواشیح است که در مساجد شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه به مرحله اجرا در می آید.

 

حجت الاسلام سید«علی موسوی» با بیان اینکه طرح های مذکور با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرایی شده است گفت: از محل تبصره۱۷ مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای این سه طرح اختصاص یافته است.

 

وی بیان کرد: در این سه شهرستان قریب ۸۵کانون فرهنگی هنری مساجد تحت پوشش این سه طرح قرار گیرند و قاریان قرآن از طریق کانون های فرهنگی هنری مساجد تربیت می  شوند و مساجد مجری مسابقات قرآنی هستند و مسابقات در سه سطح مساجد، محله ای، منطقه ای و استانی خواهد بود.

 

در این مراسم از ۲۲ نفر از برترین های مسابقات قرآنی مدهامتان و نیز ۱۲ مدیر برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تجلیل شد.

کد خبر 1175574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha