تحصیل یک هزار و ۱۰۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران لرستان

حجت الاسلام مهدوی خواه، گفت: یک هزار و ۱۰۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران لرستان در سطح دو و سطح سه در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «روح الله مهدوی خواه»، ظهر امروز در نشست خبری، در جمع خبرنگاران به گسترش حوزه های علمیه خواهران از سال 1375 اشاره کرد و اظهارداشت: حوزه های علمیه از برکات انقلاب هستند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان به اهمیت و نقش حوزه های علمیه خواهران به عنوان مرجعیت علمی زن و خانواده در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش حوزه های علمیه در ترویج و تبیین اموزه های دینی و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه نقشی بی بدیل است.

 

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون 500 حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام مهدوی خواه به فعالیت 13 مدرسه علمیه خواهران در لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: یک هزار و 100 طلبه در این مدارس در حال تحصیل هستند.

 

وی در ادامه یادآور شد: یک هزار و 29  طلبه از حوزه های علمیه خواهران لرستان فارغ التحصیل شده اند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به پذیرش طلاب در 13 مدرسه علمیه خواهران استان، گفت: دارا بودن معدل 14 و حداکثر سن 40 سال از شرایط پذیرش طلاب است.

 

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی در مصاحبه عمومی در سطح دو مصاحبه علمی عمومی در سطح سه مورد ارزیابی قرار می گرند.

 

حجت السلام مهدوی خواه هدف حوزه های علمیه را تربیت طلبه انقلابی خواند و گفت: در پذیرش طلاب به دنبال کمیت نیستیم، بلکه پذیرش طلبه با استعداد و با اخلاق مورد توجه قرار دارد.

 

کد خبر 1175616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha