انعقاد تفاهمنامه بین اداره كل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه فنی و حرفه ای هرمزگان

تفاهمنامه بین اداره كل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه فنی و حرفه ای استان هرمزگان با حضور رییس بسیج اساتید و گزینش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ظهر امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، در راستاي اجرای طرح ملی « توانمندسازي مهارتي دانشجویان و فارغ التحصيلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال »، تفاهمنامه بین اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان و دانشگاه فنی و حرفه ای استان هرمزگان مبادله شد. 


« رضا علیزاده »، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان، توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در راستاي برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای از مهمترین اهداف این تفاهمنامه ذکرکرد و گفت: فراهم سازي بسترهاي اشتغال مولد دانش آموختگان رشته هاي مختلف دانشگاهي و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در جهت انجام ماموریت ها و تکالیف سازمانی از دیگر اهداف مهم تفاهمنامه است.


علیزاده اظهار کرد: اعطای مجوز تأسيس «مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی» به دانشگاه، همکاری در طراحی و هدایت برنامه های مهارت آموزی و مشاوره شغلی و آموزشی دانشجویان از تعهدات ماست  و تلاش می کنیم برای اجرای دوره های آموزشی و خدمات مشاوره آموزشی و شغلی مربیان و کارشناسان توانمند ما همکاری لازم را با دانشگاه فنی و حرفه ای استان به عمل آورند.


وی افززود: استفاده از کارگاه های آموزشی (دولتی و غیردولتی) تحت پوشش مطابق با ضوابط و دستورالعمل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و برگزاری آزمون هاي پایان دوره و صدور گواهینامه مهارت برای قبول شدگان، وفق ضوابط و مقررات مربوطه از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان است.

 

دکتر « سید رضا موسوی »، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان هرمزگان نیز گفت: در سال تولید دانش بنیان و اشتغال ، دانشگاه و سازمان آموزش فنی و حرفه ای با هم افزایی همگام با برنامه های توسعه استان و کشور در ایجاد اشتغال در یک مسیر حرکت می کنند.


موسوی اذعان کرد: ما بر این باوریم که می توانیم برای صنایع و کارخانجات استان نیروهای ماهر مورد نیاز شان را تربیت کنیم. 


رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان هرمزگان تصریح کرد: تحليل بازار كار و شناسایی مشاغل اولويت دار مرتبط با هر يك از رشته های تحصيلي در حال اجرا، انجام نيازسنجي آموزشي در ارتباط با مشاغل شناسايي شده مصوب با بهره گيري از بنگاه هاي اقتصادي ذيربط و دانشجويان رشته هاي تحصيلي مرتبط ،بیمه نمودن مهارت آموزان در برابر حوادث (بیمه مسئولیت مدنی) در محیط دانشگاه، ظرفیت سازی برای بهره برداري مربیان و کارشناسان طرف اول از دوره های كوتاه مدت، بلندمدت و تحصيلات تكميلي دانشگاه وفق ضوابط و مقررات مربوطه از جمله مهمترین تعهدات دانشگاه است.


دکتر « جلیلی »، رییس بسیج اساتید و گزینش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز گفت: دانشگاه با استفاده از علم و فن می تواند با تولید اندیشه و طرح بسته های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و با استفاده از ظرفیت نخبگان طرح و برنامه ارائه کند و با تربیت نیروی انسانی و با استفاده از علوم جدید تولید علم و فن کند.


جلیلی با بیان اینکه برای تولید مهارت و دانش و کارآفرینی لازم است، افزود: دانشگاه هم به دنبال ارتباط با صنعت است.

 

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید اتاق فکر صنایع باشد، بیان کرد: در کشورهای پیشرفته 70 درصد علوم عملی و 30 درصد نظری اجرا می شود.

 

رییس بسیج اساتید و گزینش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با ذکر این نکته که ما ظرفیت دریا، خورشید و گیاهان دارویی داریم که می توان  حرفه های مختص این منابع را ایجاد کرد، گفت: از مسئولین کمک بگیریم و با ارتباط خلا بین دانش و مهارت را از بین ببریم.

 

وی عنوان کرد: فرهنگ مهارت آموزی را با کمک رسانه های جمعی در بین خانواده ها تقویت کنیم.


در پایان تفاهمنامه به امضای طرفین رسید.

 

 

 

 

 

کد خبر 1175620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha