برگزاری برنامه های هفته قرآن و عترت در شهرستان ها نشان از رعایت عدالت فرهنگی است

بهرام مسلمی مهنی گفت: برگزاری برنامه های سومین هفته قرآن و عترت در شهرستان ها نشان از رعایت عدالت در اجرای فعالیت های فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۲۵ اردیبهشت ماه آئین اختتامیه جشنواره شعر و دلنوشته قرآن و عترت جنوب کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار برگزار شد.
 
«بهرام مسلمی مهنی» در این آئین، گفت: این برنامه در هفته قرآن و عترت ریل گذاری شده است و کلیه شهرستان ها از این برنامه بهره می برند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: این اداره کل با تکیه بر فرهنگ عمومی و جهاد فرهنگی ریل گذاری جدیدی در توسعه فرهنگی منطقه را در دستور کار قرار داده است.
 
وی اظهار کرد: برگزاری برنامه های سومین هفته قرآن و عترت در شهرستان ها نشان از رعایت عدالت در اجرای فعالیت های فرهنگی دارد.
 
مسلمی مهنی تاکید کرد: در چیدمان نیروهای اداره کل، استفاده از ظرفیت نخبگان کل جنوب استان مد نظر قرار خواهد گرفت.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این که برای اولین بار عدالت فرهنگی در حوزه اعتبارات لحاظ شده است، تصریح کرد: سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، نگاه بر فرهنگ عمومی بوده و این مهم را اولویت اول خود قرار داده است.
 
وی با تاکید بر این که تلاش کردیم تصدی گری را حذف کردیم، اظهار داشت: نگاه حاکمیتی و سیاست گذاری فرهنگی را حذف کردیم و نگاه نظارتی را دنبال می کنیم.
 
مسلمی مهنی ابراز کرد: در شکل گیری زیر ساخت های فرهنگی قصد داریم با افزایش تعداد موسسات فرهنگی گامی را بر داریم تا بتوانیم از فعالیت های فرهنگی در منطقه حمایت کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: رودبار جنوب سرمایه های فرهنگی بزرگی دارد که برای جنوب کرمان افتخارآمیز هستند.
 
 
 

حجت الاسلام «اکبری افشارمنش» در این آئین، با بیان این مطلب که قرآن کریم باید در زندگی ما وارد شود، گفت: این کتاب آسمانی تنها هدایت گری است که گمراهی در پی ندارد و هر کس با آن مانوس و همنشین شود هدایتش افزون تر و از جهالتش کاسته می شود.

 

امام جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: هنگامی می توانیم با قرآن کریم مانوس شویم که معنای کلمات این کتاب آسمانی را بدانیم و در آن تدبر کنیم و تفسیر آن را نیز فرا بگیریم.

 

وی با بیان این مطلب که برای بهره حداکثری از قرآن کریم باید زمینه آن را در وجودمان فراهم کنیم، افزود: برای این مهم باید به کلام اهل بیت (ع) که شناخت کافی و وافی نسبت به این کتاب آسمانی دارند رجوع کنیم به طوری که حضور اهل بیت (ع) را در زندگی احساس کنیم.

 

حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: خداوند به عده ای توفیقی داده تا اشعار و دلنوشته هایی با مضمون قرآن کریم بنویسند، شعر با مفهموم و محتوا ارزش دارد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودبار جنوب ادامه داد: طبع  شعری نعمت خدادادی است و نیاز به مطالعه دارد پس باید شاعر عمق مطلب را بداند.

 

وی بیان کرد: اگر بخواهیم اشعار ما در زمینه های مختلف همچون قرآن و عترت از عمق بالاتری برخوردار باشند باید مطالعه بیشتری داشته باشیم.

 

حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: شاعران خوش ذوق می توانند با زبان شعر شخصیت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی را بهتر و بیشتر به نسل نوجوان و جوان معرفی کنند.

 

امام جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: خواهان حمایت از هنرمندان شهرستان رودبار هستیم چرا که ظرفیت خوبی برای منطقه هستند و می توانند رتبه های برتر کشوری در حوزه هنری را کسب کنند.

 

حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: همچنین انتظار می رود نسبت به حمایت از موسسات قرآنی و فرهنگی و برگزاری دوره های خبرنگاری در این منطقه اقدام موثری صورت بگیرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودبار جنوب مطالبه گری را یکی از خلا های موجود در منطقه دانست و افزود: انتظار می رود شورای اطلاع رسانی جهاد تبیین در این شهرستان راه اندازی شده و از ظرفیت حافظان قرآن کریم برای ترویج و نشر معارف قرآن بهره گیری شود.

 

 
 
«مهران عسکر پور» در آئین اختتامیه جشنواره شعر و دلنوشته قرآن و عترت جنوب کرمان، گفت: هر کجا قرآن و عترت اولویت باشد گمراهی نیست و چراغ هدایت مسلمین عالم قرآن و عترت است.
 
این فعال فرهنگی جنوب کرمانی ابراز کرد: با حضور مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نگاه تازه ای به فرهنگ و ارشاد منطقه شده است.
 
وی ادامه داد: مسلمی مهنی با برنامه ریزی ایده های و طرح های خوبی برای توسعه فعالیت های فرهنگی منطقه دارد. 
 
عسکر پور بیان کرد: با شناختی که از مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دارم به همه این موارد پرداخته می شود.
 
این فعال فرهنگی جنوب کرمانی با بیان این مطلب که هر کدام از هنرمندان طرح و ایده ای دارند اداره کل ارشاد آماده همکاری است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تدوین سند فرهنگ جنوب کرمان یکی از ضروریات است چرا که فرهنگ این منطقه یک فرهنگ غنی چند هزار ساله ایرانی است پس همه باید کمک کنیم تا این مهم محقق شود.
 
وی تصریح کرد: ما یک فرهنگ غنی ایرانی داریم که در کنارش کاملترین دین یعنی دین اسلام قرار دارد باید تمدن اسلامی را احیا کنیم و در دنیا سر بلند باشیم.
 
عسکر پور با اشاره به طرح اصلاح ساختار اقتصادی کشور، عنوان کرد: عادلانه سازی نظام پرداخت یارانه ها که امروز همه ما از این مهم خبر داریم، طرحی مورد تایید مقام معظم رهبری است پس باید به رهبری اعتماد کنیم چرا که ایشان همواره بهترین تصمیم های ممکن را برای ما می گیرند.
 
این فعال فرهنگی ابراز کرد: در گذشته عده ای با ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت هایی ایجاد کردند و نفوذی ها در هر چرخه ای وارد شدند، اما امروز باید مواظب فضای مجازی باشیم و هر چیزی را باور نکنیم.
 
 وی خاطرنشان کرد: هدف دولت از اجرای طرح عادلانه سازی نظام پرداخت یارانه ها این است که حق واقعی به مردم برسد و جلوی قاچاق مواد غذایی گرفته شود.
 
عسکر پور تاکید کرد: امروز عده ای با جو سازی رسانه ای و حاشیه سازی نمی خواهند این مهم محقق شود پس باید مواظب باشیم و به رهبری و دولت اعتماد کنیم.
 
این فعال فرهنگی جنوب کرمانی در خاتمه، گفت: باید با اعتماد به دولت صبر کنیم چرا که تحقق این مهم به نفع ما است.
کد خبر 1175681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha