عشایر گلیل از آب ثابت و پایدار برخوردار می شوند

مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت: عشایر گلیل شهرستان از آب ثابت و پایدار برخوردار می شوند.

«علی ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به محلات گلیل جهت تامین آب ثابت و پایدار اظهارداشت: امسال 30 میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص یافته که به زودی فاز اول بهره برداری خواهد شد و 300 خانوار مشتمل بر هزار و 500 نفر جمعیت و 35 هزار راس دام سبک از مزایای آب ثابت و پایدار برخوردار خواهند شد.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان خاطرنشان کرد: میزان مجوز آب شُرب دام به این اداره کل، 100 هزار مترمکعب، طول خط انتقال 13 و شبکه توزیع 42 کیلومتر، تعداد مخازن ذخیره در مسیر خط انتقال 6 عدد، حجم کل مخازن معادل هزار و 140 مترمکعب و تعداد ایستگاه های پمپاژ مسیر انتقال 5 عدد است.

 

ابراهیمی با بیان اینکه هدف از اجرای پروژه، آبرسانی به محل سکونتگاه های عشایری (محله های عشایری) دشت گلیل شهرستان است، اضافه کرد: مصرف آب دام در این منطقه 82 هزار مترمکعب و مصرف شرب 30 هزار مترمکعب در هر دوره است.

 

وی تصریح کرد: امسال از محل اعتبارات ارزش افزوده یک میلیارد و 670 میلیون ریال برای آبرسانی عشایر شیروان ابلاغ شده که تفاهمنامه با فرمانداری امضا شده و آبرسانی با پشتیبانی کامل انجام می شود.

 

وی عنوان کرد: برای آبرسانی به ییلاق و میانبند عشایر سطح شهرستان تجهیز، نوسازی و بازسازی پنج دستگاه تانکر آبرسانی سیار در دست انجام است که ظرفیت هر تانکر 10 هزار لیتر می باشد و روزانه هر تانکر پنج سرویس آبرسانی خواهد کرد.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت: عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با دو هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

کد خبر 1175685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha