تعلیم و تبیین مسائل دینی با محوریت اخلاق و ادب اسلامی منش آیت الله فاطمی نیا بود

جابری انصاری با تسلیت رحلت آیت الله فاطمی نیا گفت: تعلیم و تبیین مسائل دینی با محوریت اخلاق و ادب اسلامی منش آیت الله فاطمی نیا بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، « سعید جابری انصاری» در پیامی آورده است: با کمال تاسف و تاثر، صبح امروز حضرت آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا استاد برجسته اخلاق جان به جان‌آفرین تقدیم کرد و روح مطهرش به ملکوت اعلی پیوست و علاقمندان و شاگردان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را عزادار نمود ، خبر رحلت این عالم ربانی و عارف سالک، مرحوم مغفور آیت الله سیدعبدالله فاطمی نیا موجب تالم خاطر و تاسف فراوان شد.

 

آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا استاد برجسته اخلاق و مورخ اسلامی از خطبای شهیر و اساتید اخلاق شهر تهران محسوب می شدند وی در کنار سجایای اخلاقی فراوان و بهره مندی از فیوضات معنوی و آموزه های عرفانی ، سال های متمادی در امر خطابه و منبر به تعلیم و تبیین مسائل دینی با محوریت اخلاق و ادب اسلامی پرداخت و  شاگردان و علاقه‌مندان از محضر پر فضیلتش استفاده می کردند.

 

این استاد اخلاق در مورد علم رجال و عرفان نظری دارای آگاهی گسترده‌ بوده و در عین حال بیش‌تر به خطابه در منابر عمومی می‌پرداختند .ایشان از مفسران معروف و زبردست صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به‌شمار میرفتند و در جلسات متعددی در این موارد به سخنرانی پرداخته‌ اند.

 

اینجانب رحلت این عالم وارسته، دانشمند معظم و استاد برجسته حوزه علمیه را به محضر حضرت بقیة‌الله‌الاعظم (عج)، نایب برحقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم ایشان و به مردم شریف و متدین ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت برای روح بلند آن مرحوم رحمت بی‌کران و علو درجات در اعلی علیین و  برای بازماندگان معزز بالاخص فرزندان گرامی و خانواده های وابسته صبر و اجر مسئلت می نمایم.

 

گفتنی است، آيت‌الله فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز به دنیا آمد. او مجتهد، خطیب، عارف و استاد اخلاق، مورخ اسلامی و کتاب‌شناس بود و در زمینه اخلاق و عرفان، حدیث و شعر عربی صاحب نظر بود.

این عالم ربانی از کودکی نزد پدرش آیت‌الله سید‌اسماعیل اصفیایی شند‌آبادی دروس دینی و علمی را فرا گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد علامه مصطفوی تبریزی از شاگردان میرزای قاضی شاگردی کرد و تحت تعلیم و تربیت وی قرار داشت و همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال کرد. پس از علامه مصطفوی، او از محضر بزرگانی چون آیات عظام علامه طباطبایی، محمدتقی آملی، بهاءالدینی و آیت‌الله محمدتقی بهجت بهره‌مند شد.

 

 

کد خبر 1175791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha