جایگاه ویژه کتابخوانی در حوزه های علمیه خواهران/ضرورت توسعه نشر الکترونیک

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گفت: اقتضائات نسل جدید و گرانی کتاب، کاغذ و تولیدات مکتوب، ذائقه مخاطبین را تغییر داده است از این رو می توان به نشر الکترونیک روی آورد.

​به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی فاضل» سرپرست حوزه های علمیه خواهران به همراه خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران صبح امروز، با حضور در مصلی امام خمینی(ره) تهران، از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بازدید کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی فاضل» در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در نشست کوتاهی با مدیر عامل مرکز نشر هاجر و دیگر مسئولان در جریان  فعالیت این مرکز نشر قرار گرفت.

 

سرپرست حوزه های علمیه خواهران با اشاره به جایگاه ویژه فرهنگ کتاب خوانی و کتابخانه در فضای کالبدی حوزه علمیه خواهران، گفت: همواره فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارای جایگاه بی بدیل بوده و کتاب جدای از عالم و علما نبوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به سیره کتاب خوانی علما، افزود: اقتضائات نسل جدید و گرانی کتاب، کاغذ و تولیدات مکتوب، ذائقه مخاطبین را تغییر داده است از این رو می توان به نشر الکترونیک روی آورد.

 

وی خاطرنشان کرد: ممکن است کتابی به شکل مکتوب، الکترونیکی و یا تصویری ارائه شود، البته کتاب جزء لوازم لاینفک طلاب است و کتاب همیشه در فرهنگ بسیار با اعتلای این مرز و بوم در خانواده ها قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل بر مطالعه کتب غیردرسی تاکید کرد و گفت: نباید انسان های تک ساحتی بپرورانیم چراکه عصر حاضر انسان های تک ساحتی را نمی پذیرد، زیرا ساحت ها و عرصه های مختلفی وجود دارد و می تواند در عرصه آموزش به یک حیطه و ساحتی بپردازد و نسبت به مهارت آموزی در حوزه های مختلف این مطالعات را داشته باشد.

 

وی به طلاب در حال تحصیل توصیه کرد: در هر رشته ای که مورد علاقه ایشان است اگر مطالعه و مرور داشته باشند، قطعا موفق خواهند بود.

 

سرپرست حوزههای علمیه خواهران افزود: شاید سرانه مطالعه مکتوب طبق آمار مقداری کم باشد، ولی باید پذیرفت که فرهنگ مطالعه خیلی آسیب ندیده است، ممکن است افراد آثار الکترونیک را مطالعه کنند، این نیز اشکالی ندارد، و آن اطلاعات و دانش از هر طریقی انتقال پیدا کند.

 

گفتنی است، احمدوند  رئیس سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در بازدید از نمایشگاه کتاب، حجت الاسلام والمسلمین فاضل را همراهی می کرد.

 

 

کد خبر 1175824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha