فعالیت ۵۵ پزشک عمومی در شیروان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: در مجموع ۵۵ پزشک عمومی در شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «سیده معصومه هاشمی» روز دوشنبه (26 اردیبهشت ماه) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه شیروان اظهار کرد: در مجموع 55 پزشک عمومی در شهرستان فعالیت دارند که 20 پزشک مطب خصوصی دارند، 20 تا در درمانگاه و اورژانس بیمارستان فعالیت دارند و مابقی پزشک خانواده هستند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان در پاسخ به کمبود پزشک اورژانس بیمارستان اضافه کرد: یک تعداد پزشک که طرح آنان به اتمام رسیده خارج شده و ورودی جدید نداشتیم که جلسات متعددی برگزار شده تا از ظرفیت پزشک خانواده، پزشک پادگان استفاده شود و قرارداد با پزشکان عمومی برای فعالیت در اورژانس بیمارستان صورت گرفته است.

 

هاشی با اشاره به اینکه پزشکان عمومی اورژانس شهرستان از تمام امکانات برخوردارند، گفت: به تازگی مبلغی که پزشکان عمومی برای یک ساعت دریافت می کنند افزایش یافته که این خود زمینه ای برای استقبال زیاد پزشکان خواهد شد.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم گفت: باید تمام زیرساخت ها و امکانات برای ماندگاری پزشکان مهیا شود که این مشکلات مقطعی است و حل خواهد شد، از سویی با توجه به سلامت مردم که باید هدف قرار گیرد کمبودهای بیمارستان ها و خدمات درمانی باید برطرف شود تا بتوان به بیماران و مردم خدمات خوبی ارائه شود.

 

«مجید پورخیاط» خاطرنشان کرد: بیمارستان های شیروان که به دو شهرستان خدمات رسانی ارائه می دهد از لحاظ امکانات در سطح استان است ولی باز هم به دنبال رفع کمبودها هستیم.

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1175873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha