نسخه نویسی الکترونیکی مازندران به ۱۰۰درصد رسید/۲۰هزار مازندرانی فاقد بیمه هستند

میرزایی با بیان اینکه ۹۰هزار مازندرانی تحت پوشش بیمه همگانی رایگان سلامت قرار گرفتند، گفت: متقاضیان می توانند جهت پوشش بیمه ای خود و افراد تحت تکفل، علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت از طریق سامانه bimehsalamatiranian.ir نیز اقدام نمایند.

خبرگزاری شبستان - مازندران؛ براساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور و آئین‌نامه اجرایی آن، همه شهروندان فاقد بیمه پایه، جهت برقراری پوشش بیمه پایه سلامت با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این سازمان، می‌توانند نسبت به بیمه خود و خانواده اقدام کنند.همچنین براساس بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه، تحت پوشش قرار می‌گیرندکه باید آمار این سه دهک(خروجی آزمون وسع) از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیمه سلامت ارائه شود.

 

پوشش بیمه همگانی سلامت، اقدامی حمایتی از طرف دولت است که نگاه آینده‌نگر داشته و موجب کاهش تحمیل هزینه‌های درمان به افراد جامعه می‌شود از این رو برای اطلاع از چگونگی روند اجرای این طرح در استان مازندران با «محمدرضا میرزایی» مدیر کل بیمه سلامت استان مازندران به گفتگو نشستیم که متن کامل این گفتگو از نظرتان می گذرد:

 

*به عنوان سوال نخست بفرمایید بیمه همگانی چه زمانی کلید خورد و چه مسیری را در این خطه از شمال ایران اسلامی طی کرد؟

برنامه «پوشش همگانی بیمه سلامت» در سراسر کشور، از شش ماه گذشته آغاز شده است و اداره کل بیمه سلامت استان مازندران  نیز در این بازه زمانی توانسته است با دست یابی به آمار ساکنان ۳۴منطقه آسیب پذیر استان بیش از ۹۰هزار نفر از افراد فاقد پوشش بیمه درمان این استان را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت در آورد .

 

*لطفا درخصوص اقدامات بیمه سلامت برای پوشش بدون بیمه بفرمایید.

سازمان بیمه سلامت استان مازندران با گذشت زمان کوتاهی از آغاز طرح پوشش همگانی بیمه سلامت، به این نتیجه رسید که خودش باید برای پوشش بدون بیمه‌ها مراجعه کند و نمی‌شود برای مراجعه آنها منتظر شد.

 

*لطفا از مزیت های این طرح بفرمایید.

 افراد تحت پوشش بیمه پایه سلامت طبق قانون می‌توانند از خدمات دولتی کامل برخوردار شوند و با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از خدمات بخش خصوصی نیز استفاده کنند. همچنین در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سر پایی ۷۰ درصد از هزینه های درمانی این عزیزان توسط سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت می‌شود.

 

*لطفا بفرمایید با اجرای طرح پوشش همگانی بیمه سلامت سایر هموطنان که خارج از سه دهک مورد تاکید دولت می باشند آیا می توانند از پوشش بیمه سلامت بهره مند شوند؟

سازمان بیمه سلامت به ۷ دهک بالای درآمدی هم فراخوان داده است که این افراد می‌توانند مراجعه کرده و بر اساس آزمون وسع و با پرداخت درصدی از مشارکت در پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه قرار گیرند. 

 

*لطفا بفرمایید بازماندگان از طرح پوشش بیمه سلامت چه کنند؟

 متقاضیان می توانند جهت پوشش بیمه ای خود و افراد تحت تکفل، به بیش از ۶۲ دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با این اداره کل در سطح استان و یا ادارات بیمه سلامت شهرستانها مراجعه یا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری حقوق شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir نسبت به بیمه کردن خود و اعضای خانواده اقدام کنند. 

 

* لطفا بفرمایید چه مقدار از جمعیت استان مازندران همچنان فاقد بیمه هستند؟

کمتر از ۲۰هزار نفر از مردم شریف استان مازندران فاقد بیمه هستند که عمدتا در بافت روستایی و مناطق حاشیه شهرها ساکن می باشند و امید است با اطلاع همراهی اصحاب خبر و رسانه و صدا و سیما اطلاع رسانی شود تا این میزان از مازندرانی ها نیز به طرح پوشش همگانی بیمه سامت بپیوندند.

لازم به ذکر است تعدادی از مردم شریف استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند اما دفترچه آنها فاقد اعتبار است امید است به زودی با مراجعه به دفاتر پیشخوان به پوشش بیمه خود و خانواده شان تداوم ببخشند.

 

*لطفا از روند نسخه نویسی الکترونیک در استان مازندران بفرمایید؟

نسخه نویسی الکترونیکی مازندران به ۱۰۰درصد رسید.پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت ۴ هزار نفر هستند و بیشترین مشکل را با پزشکان متخصص غیر طرف قرارداد داریم. از همین تریبون اعلام می دارم مطابق قانون پزشکانی که نسخه الکترونیک نمی نویسند پروانه فعالیت مطب آنها فاقد اعتبار قانونی می شود.

 

*وحرف آخر...

اداره کل بیمه سلامت استان مازندران در نظر دارد تعهدات بیمه ای بیماران صعب العلاج را کامل پرداخت نمایند. همچنین ۹۰درصد هزینه درمان ناباروری زوجین را نیز متعهد می شود.

کد خبر 1175934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha