برگزاری اختتامیه دومین جشنواره ملی موسیقی و آئین ‌های اقوام ایرانی در شیراز

موسوی نژادیان گفت: آئین پایانی دومین جشنواره ملی موسیقی و آئین ‌های اقوام ایرانی روز جمعه ۳۰ اردیبهشت در تالار «حافظ» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس واقع در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید رسول موسوی‌ نژادیان»، امروز (دوشنبه 26 اردیبهشت) در نخستین روز از برگزاری دومین جشنواره ملی موسیقی و آئین ‌های اقوام ایرانی که در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره با هدف احیا و تقویت فرهنگ، آئین ‌ها و موسیقی اقوام ایرانی و توسعه گردشگری استان فارس و جذب گردشگر از 25 اردیبهشت در تالار «حافظ» شیراز آغاز شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: 18 گروه از استان‌ های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان، لرستان، خوزستان، کردستان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، گیلان و خراسان در این جشنواره روزانه در 2 نوبت از ساعت 18 تا 20 و 21 تا 23 برنامه های خود را اجرا می کنند.

وی اضافه کرد: آئین پایانی جشنواره جمعه 30 اردیبهشت در تالار «حافظ» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار خواهد شد.

موسوی نژادیان فراگیری و گستردگی مد و لباس را از دغدغه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بیان کرد: دگرگونی‌ های فرهنگی در زمینه پوشش، پویایی و بالندگی فرهنگ پوشش ایرانی و اسلامی از کارکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره هایی فرصت و انگیزه لازم برای سرمایه گذاری تولیدات حوزه مد و پوشاک فراهم می کند و موجب شناسایی ایده ها و طرح های اصیل ایرانی-اسلامی می شود.

«محمدحسین شاکری ‌زاده»، مدیر اجرایی ومین جشنواره ملی موسیقی و آئین ‌های اقوام ایرانی نیز گفت: بسترسازی برای شکوفایی و بالندگی توانمندی‌های آشکار ‌و پنهان هنرمندان ما در زمینه پوشاک ایرانی و اسلامی از اهداف این رویداد است.

«مونا چارلنگی»، نیز تاکید کرد: کارگروه مد و لباس استان با برگزاری پیوسته رویدادهای آموزشی و رقابتی «دیبا»، انگیزه و پویایی بیشتری به هنرمندان مد و پوشاک شده است.

کارشناس مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: طراحی مانتو برای بانوان و پیراهن مردانه تابستان در این رویداد قرار داده شده و این مسابقه به صورت همزمان ‌در شیراز، لارستان و خنج با حضور بیش از ۷۰ هنرمند و طراح مد و لباس در حال برگزاری است.

کد خبر 1176005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha