دومین جشنواره «خاطرات فراموش‌شده خوزستان» برگزار می‌شود

انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی تاریانا خوزستان و گروه مطالعات اجتماعی بافت اهواز به مناسبت ۲۸ اردیبهشت، روز جهانی موزه‌ها، دومین جشنواره «خاطرات فراموش‌شده خوزستان» را برگزار می‌کند.

«سعید محمدپور» امروز (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: این جشنواره با حضور و حمایت مجموعه‌داران و مالکان اموال فرهنگی استان خوزستان اجرایی می‌شود.

 

مدیر انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی تاریانا با بیان اینکه هر فرد، خانواده یا قوم می‌تواند مجموعه اشیایی را که نزد خود دارد و از ارزش معنوی و نمادین برخوردارند را در این جشنواره شرکت دهد افزود: تعداد آثار باید از یک تا هفت اثر باشد و شرکت‌کننده موظف است در طول برگزاری جشنواره درمورد آثار شرکت داده‌ شده به عموم توضیح دهد و برای آثار خود برگه اطلاع‌رسانی تهیه کند؛ همچنین شرکت‌کننده مؤظف به ثبت فهرست اشیا و آثار خود در جشنواره است.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های آثار شرکت‌کننده در جشنواره تصریح کرد: این آثار باید شامل اشیای دارای ارزش معنوی و نمادین برای فرد، خانواده، قوم یا نهاد، عکس‌ها و آثار قدیمی به ارث رسیده‌ واجد ارزش معنوی برای شخص، صنایع و هنرهای احیاءشده و بخشی از مجموعه‌ مجموعه‌داران باتوجه به فضای نمایشگاه باشند.

 

محمدپور با بیان اینکه شرکت دادن آثار به‌دست‌آمده از حفاری، فقط با ارائه سند مالکیت مجاز است اضافه کرد: دومین جشنواره خاطرات فراموش‌شده خوزستان، (پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت‌) در اهواز، خیابان آزادگان (۲۴ متری)، پشت مدرسه نظام‌وفا، مجتمع فرهنگی، اقامتی، تفریحی باغ‌معین آغاز به کار می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره می‌توانند برای هماهنگی، پاسخگویی و کسب آگاهی با شماره ۰۹۳۷۰۷۶۲۹۵۹ تماس بگیرند.

 

کد خبر 1176047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha