میزبانی همدان از تور آشناسازی فعالان گردشگری کشور

تور آشناسازی فعالان گردشگری کشور همزمان با هفته میراث فرهنگی برای جبران خسارت ناشی از کرونا به صنعت گردشگری در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، روز جهانی موزه و هفته میراث ‌فرهنگی، فرصتی برای معرفی تاریخ و فرهنگ کهن ایران است. استان همدان هم با برخورداری از تمدن دیرینه به استقبال این روز رفته و برنامه‌هایی را در طول یک هفته برگزار می‌کند.

بنابر اعلام روابط‌ عمومی اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی همدان، بیش از ۸۰ برنامه برای گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در همدان تدارک دیده شده است.

از مهمترین این برنامه‌ها می‌توان برگزاری نمایشگاه مجموعه تصاویر و اسناد قدیمی،  خاکو و سیمین ابرو، آئین برداشت گل زرد به عنوان میراث ناملموس، جشنواره پخت آش "غازیاغی"، نشست علمی و تخصصی باستان‌شناسی، گرامیداشت ثبت گنبد علویان در فهرست جهان اسلام و نکوداشت صد سال فعالیت‌های باستان‌شناسی هگمتانه، بازدید خبرنگاران و فعالان میراث‌ فرهنگی از موزه دفاع مقدس، همایش قدردانی از حافظان میراث‌فرهنگی، تقدیر از پیشکسوتان میراث ‌فرهنگی و مسابقه عکاسی، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری  وبینارهای تخصصی و رونمایی از کتاب کاوش‌های هگمتانه را نام برد.

از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در استان، تور آشناسازی فعالان گردشگری کشور به میزبانی همدان است. به گفته معاون گردشگری اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، این برنامه با هدف رونق دوباره گردشگری در شرایط پسا کرونا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیر مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

علی خاکسار افزود: اجرای موفق این برنامه با مشارکت همه فعالان گردشگری استان به‌عنوان میزبانان اصلی این رویداد می‌تواند به تحقق اهداف مورد نظر چون رونق دوباره گردشگری به‌عنوان محرک دیگر مشاغل و کسب و کارها کمک کند.

وی بیان کرد: در این برنامه، اصحاب رسانه، عکاسان و تورگردانانی از بیشتر استان‌ها از ۲۷ تا 30 اردیبهشت ضمن بازدید از جاذبه‌های متنوع گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های اقامتی، پذیرایی، سوغات، صنایع‌دستی،آداب و رسوم و فرهنگ بیشتر شهرستان‌های استان آشنا می‌شوند.

خاکسار ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این تور، آشنایی مهمانان با ظرفیت‌های گردشگری استان، تولید محتوا هنگام بازدیدها و اشتراک‌گذاری در صفحه‌های اجتماعی، کانال‌ها و گروه‌های مرتبط است.

 

کد خبر 1176049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha