ترويج فريضه نماز شاخص اصلی در كاهش آسيب‌های اجتماعی است

زارعی گفت:ترويج و ترغيب فريضه نماز شاخص اصلی در كاهش آسيب‌های اجتماعی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «نسرین زارعی»، امروز (سه شنبه ۲۷ اردیبهشت) در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان جهرم با بیان اینکه هر قدر در زمينه ترويج نماز بيشتر فرهنگ سازی كنيم كمتر با آسيب ها مواجه شده و سلامت جامعه افزايش می يابد، گفت: نماز بهترين راه جهت سلامت معنوی و روحی انسان است.

 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم با اشاره به نقش و اهميت نماز در سلامت معنوی جامعه، افزود: ترويج و ترغيب فريضه نماز شاخص اصلی در كاهش آسيب‌های اجتماعی جامعه است.

 

وی مسئوليت پذيری، مسئوليت گرايی، وجدان كاری، بهره وری بالا در كار و... زمانی اتفاق مي‌افتد كه نسبت به سلامت معنوی هوشيارانه و آگاهانه عمل كنيم، خاطرنشان کرد: چاره اندیشی برای کاهش آسیب ها نیازمند بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه اجتماعی است.

 

 زارعی با اشاره به اینکه کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری و همگرایی همه جانبه و جدی امکان پذیر است، گفت: پیشگیری می تواند راهکار اساسی در کاهش هزینه ها و آسیب های اجتماعی در جامعه باشد.


وی بر شناسایی کانون آسیب های اجتماعی در جامعه امروزی تاکید کرد و اظهار داشت: باید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند در راستای جلوگیری از این آسیب ها اقدامات موثری صورت گیرد و تمامی شاخص ها در ابعاد مختلف بویژه مسائل اجتماعی، فرهنگی و آموزشی شهرستان مشخص و برای بهبود آنها برنامه ریزی شود.

 

زارعی یادآور شد: برنامه های محوری در راستای تحکیم خانواده، کاهش اعتیاد، ارتقاء انضباط اجتماعی، کاهش آسیب‌های اخلاقی، امنیت اجتماعی و رضایت عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم تقویت همکاری‌های بین بخشی را در مهار بیماری سالک مهم و تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: باید آگاهی شهروندان نسبت به اقدامات کنترلی و پیشگیری این بیماری افزایش یابد.

 

 وی اضافه کرد: اقدامات کنترل و پیشگیری بیماری سالک نیازمند مشارکت همه مردم و بخش های توسعه در امر بهسازی محیط می باشد و باید فرهنگ مبارزه با بیماری سالک در شهرستان  نهادینه شود.

 

 وی اظهارداشت: امید با تلاش و کوشش همه دستگاه‌های ذیربط بیماری سالک پیشگیری و کنترل شود و شهروندان نیز با رعایت نکات بهداشتی ، هشدارها و توصیه های پزشکی متولیان امر را در زمینه یاری کنند.

 

کد خبر 1176122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha