تغذیه یکی از ابعاد مهم انسان سالم و توسعه پایدار است

کیایی گفت:تغذیه یکی از ابعاد مهم انسان سالم و توسعه پایدار است و بدین منظور باید فعالان این عرصه در اجرای سیاست های تغذیه ای به فرهنگ غذایی هر منطقه نیز توجه داشته باشند تا بتوان بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را در راستای ارتقاء سلامت انجام داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدعلی کیانی» در مراسم آغاز به کار چهارمین همایش بین المللی تغذیه بالینی، اظهار کرد: تغذیه یکی از ابعاد مهم انسان سالم و توسعه پایدار است و بدین منظور باید فعالان این عرصه در اجرای سیاست های تغذیه ای به فرهنگ غذایی هر منطقه نیز توجه داشته باشند تا بتوان بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را در راستای ارتقاء سلامت انجام داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تغذیه یک علم محسوب می شود و می تواند با ارتباط با صنعت در دستیابی به اهداف سلامت بیش از پیش موفق عمل نماید، تصریح کرد: در این راستا، کمیته امنیت سلامت غذایی در وزارت بهداشت از سال های گذشته راه اندازی شده است و دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز این کمیته ها را در سطح مناطق زیر پوشش خود با مسئولیت استاندار هر استان، راه اندازی نموده اند تا بتوانند در راستای بهبود شرایط تغذیه و اهداف سلامت گام بردارند.

 

وی با بیان اینکه موضوع تغذیه بالینی یکی از مهمترین ابعاد تاثیر گذار در موفقیت در درمان بیمار محسوب می شود، گفت: تامین نیازهای تغذیه ای و توجه به تداخلات دارویی به ویژه در روند درمان بیماران خاص از مهمترین موارد مورد توجه در تغذیه بالینی محسوب می شود.

 

کیانی با بیان اینکه تغذیه در برخی از موارد درمان بیماری محسوب می شود و می توان با اصلاح سبک زندگی و حذف مواد مضر، سلامتی بیمار را بازگرداند، خاطرنشان کرد: با تلاش اعضای هیات علمی گروه تغذیه بالینی، در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب تغذیه بالینی کشور محسوب می شود و تاکنون اقدامات مهمی در بهبود استانداردهای تغذیه بالینی بخصوص در بخش های مراقبت ویژه، بیماران قلبی و عروقی صورت گرفته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تکمیل و توسعه اقدامات گروه تغذیه بالینی و ارتباط با سایر گروه های درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور می تواند در ارتقاء سلامت بیماران و دستیابی به اهداف سلامت محور بیش از پیش موثر واقع شود.

کد خبر 1176179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha