بهره برداری از ۱۰۷ طرح در هفته ارتباطات در استان یزد

زارع از بهره برداری از ۱۰۷ طرح ارتباطی همزمان با هفته ارتباطات در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا زارع مدیر مخابرات منطقه یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: استان یزد به لحاظ ضریب نفوذ خانوارها در استفاده از اینترنت پرسرعت با ۳۹.۱ درصد رتبه برتر کشور را در اختیار داردبه نحوی که تعداد پورت پرسرعت مشغول به کار استان ۱۶۶ هزار و ۱۱۵ مورد است.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفری یزد، جایگاه استان در ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در رتبههای سوم و چهارم کشور خواهد و گفت: مشغول به کار تلفن ثابت در استان یزد بالغ بر ۵۶۸ هزار شماره با ضریب نفوذ ۴۴.۱ درصد و در تلفن همراه یک میلیون و ۸۵۰ هزار شماره با ضریب نفوذ ۱۴۳.۸ درصد است.

به گفته این مسئول، در حال حاضر دو هزار و ۲۵۴ کیلومتر از جاده های استان و ۶۴۳ کیلومتر از مسیرهای ریلی استان تحت پوشش تلفن همراه است.

وی افزود: در بخش دیتا تعداد سایت ها 218 مرکز جهت پوشش 23 شهر و 420 روستا است که برنامه محوری ما در استان توسعه اف تی تی اچ است.

مدیرمخابرات منطقه یزد بیان کرد: 136 هزار ای دی اس ال فعال داریم.

زارع بیان کرد: در ارتباطات روستایی بر اساس جمعیت بالای 100 نفر  میزان 100 درصد پوشش و دارای ارتباط تلفن خانگی نیز 96 درصد، تحت پوشش تلفن همراه نیز بیش از 90 درصد است.

وی افزود: در هفته ارتباطات سال جاری 107 پروژه با سرمایه ذاری 628 میلیارد ریال برنامه ریزی شده است که به بهره برداری می رسد.

مدیرمخابرات منطقه یزد ادامه داد: کسب رتبه نخست ارزیابی در بین مناطق مخابراتی در فصل اول و مهرماه 1400، کسب رتبه دوم ارزیابی معاونت های مخابرات ایران، کسب رتبه اول عملکرد شاخص ها و اهداف تجاری، کسب رتبه اول ارزیابی عملکرد کمیته کیفیت محصولات و خمدات منطقه یزد، کسب رتبه اول کشوری در ارزیابی حوزه تجاری و مشتریان در بین مناطق مخابراتی  از جمله افتخاراتی است که توانستیم کسب کنیم.

وی افزود: دو برنامه محوری ما بر اساس سیاست دولت جدید مبنی بر توسعه فیبر منازل است که به طور ویژه با همکاری مردم انجام خواهیم داد.

مدیرمخابرات منطقه یزد بیان کرد: برنامه دیگر ما در راستای شعار سال نیز سوییچ ام جی ام آی اس را دنبال می کنیم تا سیستم آن بهینه و راه اندازی شود.

وی افزود: در زمینه بسته های همراه اول تصمیم کشوری است

وی با اشاره به جانمایی فیبر نوری گفت: جاهایی که کابل نوری ارائه شده ست شرکت های دیگر می توانند سرویس ارائه دهند ولی ما امکانات را فراهم کرده ایم و اگر شرکت های دیگر نیز می توانند با ایجاد امکانات در این زمینه نیز گام بردارند.

 

 

کد خبر 1176225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha