تکمیل کارخانه تولید سرنگ و سرُم با مشارکت بخش خصوصی/۵۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند

غریب‌آبادی گفت: با مجوزی که از جمعیت هلال احمر کشور دریافت کردیم کارخانه تولید سرنگ و سرم در شهرستان آق قلا را با مشارکت بخش خصوصی تکمیل می کنیم.

«قاسم غریب‌آبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: یکی از کارهای بر زمین مانده در مجموعه هلال احمر استان گلستان رها شدن عملیات ساخت کارخانه تولید سرنگ در شهرستان آق قلا بود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: این کارخانه سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده بود و تا مرحله احداث سوله ها پیش رفت اما بعد از آن دیگر ادامه نیافت و پروژه رها شد.

 

وی افزود: در چندماه اخیر پیگیری هایی زیادی انجام دادیم تا اینکه موفق شدیم تا دستور تکمیل این پروژه را با مشارکت بخش خصوصی بگیریم. یکی از توجیهاتی که کارشناسان در مرکز داشتند این بود که سرنگ سازی توجیه اقتصادی ندارد و کارخانه ای که جمعیت هلال احمر دارد فقط به ۴۰ درصد ظرفیت مشغول کار است.

 

غریب آبادی گفت: رایزنی های زیادی انجام دادیم‌ و در نهایت مجوز این پروژه را تبدیل به سرنگ و سرم کردیم تا از نظر فروش محصولات تولیدی هم دچار مشکل نشویم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در حال حاضر به دنبال نوشتن طرح توجیهی جدید هستیم تا در کمیته مولدسازی جمعیت هلال احمر بررسی و تصویب شود. تکمیل و بهره برداری این پروژه به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای حدود ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می کند.

 

وی افزود: اولویت اشتغال در این کارخانه با جوانان داوطلب عضو جمعیت هلال احمر استان خواهدبود و در کنار آن سبب درامدزایی خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1176315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha