وزارت علوم زیرساخت‌های دانشگاهی در خوزستان را تقویت کند

حسینی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با وزیر علوم گفت: تقویت زیرساخت‌های دانشگاهی در استان خوزستان ضروری است که در این رابطه برنامه‌ریزی های جدی شروع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید کریم حسینی» امروز (سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با وزیر علوم اظهار کرد: موضوع آموزش عالی در خوزستان یکی از محوری ترین مطالبات نمایندگان مجلس است که باید در راستای توسعه و تقویت زیرساخت آنها گام های اساسی برداشته شود.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون اضافه کرد: وزیر علوم قرار است برای ایجاد این زیرساخت‌ها، در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های کاربردی ارائه دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از شاخصه های توسعه منطقه‌ای جایگاه علمی دانشگاه ها محسوب می‌شود افزود: حفظ و بهبود این شاخص در استان خوزستان نیازمند تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز است.

 

نایب کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیات علمی دانشگاه‌های استان از نخبگان کشور محسوب می شوند ابراز کرد: از وزیر علوم خواسته شد تا در ایجاد زمینه‌های لازم برای انجام مطالعات و پژوهش‌های اعضای هیات علمی دانشگاه ها را تسهیل کند.

 

وی بر تقویت زیرساخت‌های مراکز علمی و پژوهشی خوزستان از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی ملاثانی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تاکید کرد و ادامه داد: بخش قابل توجهی از قشر جوان و نخبه کشور در این مراکز تحصیل می‌کنند که نیاز است زمینه فعالیت های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی آنها بیش از پیش فراهم شود.

 

حسینی با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» تصریح کرد: از وزارت علوم خواسته می‌شود تا با ایجاد ثبات مدیریتی در مجموعه دانشگاه های تحت نظارت این وزارتخانه، زمینه تحقق شعار سال در مراکز علمی و پژوهشی استان را ایجاد کند.

 

وی یاد آور شد: مراکز علمی و دانشگاهی برای خروج کشور از مشکلات اقتصادی، نقش تاثیرگذاری دارند که باید ضمن توجه به آنها از دستاوردهای علمی نخبگان و فعالان آن در عرصه‌های مختلف رفع تحریم و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار استفاده کرد.

 

کد خبر 1176320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha