برگزاری جشنواره ایده‌های نو/احیای ۵۰ واحد صنعتی در همدان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: احیای ۴۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و ۱۰ واحد خارج از شهرک صنعتی برای سال جاری در برنامه داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «احمد شانیان » در جمع خبرنگاران با بیان اينکه ۱۰ معدن در استان همدان فعال شد، گفت: ۱۰ پروانه بهره برداری از معدن، ۲۰ گواهی اکتشاف و ۲۷ پروانه اکتشاف در همدان صادر شد.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته ۳۳ پروانه بهره‌برداری به ارزش ۲۶۹ میلیارد تومان انجام شد، تصریح کرد: در این راستا ۴۳۴ نفر اشتغال ایجاد شد.

 

وی  به ۵ مورد پروانه طراحی آسانسور اشاره کرد و افزود: این تعداد پروانه برای ۲۲ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۷۵۷ جواز تاسیس به مبلغ هفت هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۳۸ نفر صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه احیای ۴۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و ۱۰ واحد خارج از شهرک صنعتی برای سال جاری در برنامه داریم، اضافه کرد: ستاد تسهیل استان با تاکید و پیگیری استاندار تشکیل ۱۵ جلسه ۸۱ مصوبه انجام شد و مشکلات ۷۸ واحد صنعتی بررسی و رفع شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه رتبه اول مبارزه با قاچاق کالا در لوازم یدکی خودرو را به دست آوردیم، تصریح کرد: در زمینه بازرگانی خارجی، 10 درصد رشد داشتیم.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: آمار قاچاق باطری خودرو در استان به صفر رسیده است.

 

شانیان با بیان اینکه مشکلات حوزه صادرات در دست بررسی و پیگیری است، عنوان کرد: افزایش و رشد صادرات نیازمند پایه ریزی مطلوب است.

 

وی با اشاره به اینکه در سامانه جامع تجارت در حوزه کشاورزی، رتبه اول را کسب کردیم؛ تصریح کرد: در زمینه تسهیلات روستایی، رشد 300 درصدی داشتیم‌.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی داده می‌شود باید در بستر مطمئنی باشد تا فقط در همان بخش هزینه شود‌.

 

شانیان با بیان اینکه شفاف‌سازی، ایجاد عدالت و عدم سوء استفاده در نظام پرداخت‌ها و توزیع کالا را در راس امور قرار داد افزود: در این راستا تامین مالی زنجیره‌ای در بستر مطمئن در دست انجام است.

 

وی به تدون سند آمایش صنعت و معدن استان تا سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌ها و استعدادهای استان در مناطق مختلف شهرستان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و چشم‌انداز خوبی با ۱۷ دستگاه متولی ترسیم شده است.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه طرح برگزاری جشنواره ایده‌های نو از سوی همدان ارائه شده است تصریح کرد: مدت زمان صدور پروانه بهره‌برداری نیز از ۴۵ روز به ۳‌.۷ دهم روز کاهش یافته که این اتفاق بسیار مثبتی ازریابی می‌شود.

 

 

کد خبر 1176328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha