آغاز خرید تضمینی گندم در گلستان/ پیش بینی خرید ۶۳۰ هزار تن محصول از کشاورزان

افشار از آغاز خرید تضمینی گندم در استان گلستان خبر داد و گفت: ۵ مرکز دولتی برای تحویل گندم کشاورزان شرق استان راه اندازی شده است.

«محمدرضا افشار» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: حدود ۳۷۵ هزار هکتار گندم در استان گلستان کشت شده است که طبق اعلام جهادکشاورزی پیش بینی می شود بیش از ۹۲۰ هزار تن محصول در استان تولید شود.

 

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: پیش بینی ها حاکی است در صورت تامین منابع برای خرید تضمینی بیش از ۶۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری شود.

 

وی با اشاره به آغاز خرید تضمینی این‌ محصول گفت: در سال زراعی جاری براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت خرید تضمینی گندم در دستور کار قرار گرفته است.

 

افشار افزود: خرید تضمینی گندم کشاورزان گلستان از روز گذشته (۲۷ اردیبهشت) در استان آغاز شده و همچنین ۵ مرکز سیلوی دولتی نیز در شهرستان های کلاله، گنبدکاووس، گالیکش و فاضل آباد راه اندازی شده است.

 

وی ادامه داد: نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده که در صورت تحویل گندم به مراکز دولتی، کشاورزان به ازای هر یک کیلو گندم هزار تومان جایزه دریافت خواهند کرد. به عبارت دیگر در مراکز دولتی گندم‌ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان تحویل گرفته می شود.

 

کد خبر 1176400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha