درخواست رئیس شورای استان گلستان از دولت و مجلس/ امورات شهر را به شوراها واگذار کنید

بصیرنیا گفت: درخواست ما از نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی این است امور شهر را به مردم واگذار کنند و از این کار نهراسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اکبر بصیرنیا» امروز (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت) در نخستین اجلاسیه روسای شورای استان‌ها اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل در حوزه فعالیت شوراها، ضعف جایگاه شوراها در قواتین کشور است. متاسفانه از اولین قانون شورای محلی مصوب سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب تا آخرین اصلاحیه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها؛ هرچه قانون اصلاح شده از حوزه اختیارات و عمل شوراها کاسته است.

 

رئیس شورای استان گلستان گفت: گره زدن درآمد شهرداری ها به عوارض بسیار ناپایداری مانند عوارض پروانه ساختمانی، جریمه تخلفات و غیره سبب شده تا با کاهش میزان ساخت و ساز و رکود بخش مسکن، درآمد شهرداری ها با اقت زیادی روبه رو شود و در خدمت رسانی به مردم نیز شهرداری ها با معضل جدی مواجه شوند.

 

وی تاکید کرد: باید درآمدهای پایدار شهرداری ها به صورت قانونی، شفاف و دقیق انجام شود تا بتوان بر آن نظارت موثری داشت.

 

بصیرنیا به اجرای قانون مدیریت هماهنگ شهری هم اشاره کرد و گفت: درخواست ما از نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی این است امور شهر را به مردم واگذار کنند و از این کار نهراسند. اعتماد به مردم و اعتماد به شوراها در کنار واگذاری وظایف به شهرداری ها، تامین مالی، اصلاح حقوقی و ساختاری و نظارت صحیح بر آنها؛ راه برون از مشکلات شهری است.

 

وی رسیدگی به وضعیت شوراهای فرادستی به ویژه شورای اسلامی شهرستان را یک ضرورت دانست و افزود: منابع مالی شوراهای فرادست مشخص نیست و نباید اجازه دهیم نبود منابع مالی و عدم‌ تامین آن زمینه رکود را در فعالیت های شورای شهرستان فراهم کند.

 

رئیس شورای استان و عضو شورای شهر گرگان با تاکید بر اهمیت آموزش شوراها و مسئولان مرتبط با آنها خاطرنشان کرد: بسیاری از پرونده های مطروحه در هیئت های حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها چه در سطح روستا، بخش، شهر و شهرستان و چه در سطح استان ناشی از عدم آگاهی اعصای شوراها از قوانین و مقررات است.

 

 

کد خبر 1176512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha