رشته های فنی و حرفه ای به ۷۰ درصد ارتقا می یابد

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت رشته های فنی و حرفه ای در حوزه های اشتغالزایی و کارآفرینی گفت: در برنامه هفتم توسعه درصد رشته های فنی و حرفه ای از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد ارتقا پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «احمد محمودزاده» معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی و ‌توسعه مشارکت های مردمی ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با تلاش های مسئولان و برنامه ریزی های مثمر ثمر در برنامه هفتم توسعه درصد رشته های فنی و حرفه ای از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد ارتقا پیدا می کند تا گامی مستحکم در استقلال، پایداری و خودکفایی نظام مقدس اسلامی برداشته شود.

 

وی به نقش ویژه آموزش و پرورش در توسعه، پیشرفت و ترقی همه جانبه کشور در انسجام و اتحاد ارزش های ملی اشاره کرد و اظهارداشت: نگاه مقام معظم رهبری به دستگاه تعلیم تربیت تا حدی است که ایشان پیشرفت و توسعه در همه جهات علمی، هسته ای و دانش بنیانی را مدیون مجاهدت ها و تلاش های معلمان می دانند.

 

محمود زاده به تبیین اهمیت رشته های فنی و حرفه ای در حوزه های اشتغالزایی و کارآفرینی پرداخت و بیان کرد: باید با مطالعه و برنامه ریزی های صحیح و کارشناسی در هر استان  رشته های مولد و اشتغالزا در هنرستان ها ایجاد شود تا در کنار صنایع هر استان باعث افزایش کارآفرینی و اشتغال زایی در آن منطقه شود.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی از وظایف خطیر آموزش و پرورش است، گفت: نیروی انسانی عامل جامعه سازی و تمدن سازی است که تربیت این نیروی انسانی بر عهده آموزش و پرورش قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: مردم، خیرین و واقفین برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان به علت فقر، در کنار آموزش و پرورش بوده‌اند که امید به افزایش این مشارکت‌ها داریم.

 

رییس سازمان مدارس غیردولتی و ‌توسعه مشارکت های مردمی با تأکید بر اینکه مشارکت‌ها در حوزه سخت افزاری و مدرسه‌داری است، افزود: اقدامات مراکز از راه دور و مدارس غیر دولتی باید موجب هم افزایی در کمیت و کیفیت آموزش و پرورش شود.

 

«محمد رضا حسین نژاد»  استاندار خراسان شمالی هم گفت: با توجه به سرانه پایین فضاهای آموزشی استان، هیچ محدودیت زمینی برای ساخت مدارس چه دولتی چه غیر دولتی در سطح استان نداریم.

 

وی در خصوص واگذاری زمین های واقع در اراضی پادگان سابق ارتش در شهرستان بجنورد نیز گفت: واگذاری این اراضی منوط به استفاده از اعتبارات دولتی جهت ساخت مدارس دولتی خواهد بود.

 

حسین نژاد به اهمیت وجود هنرستان و توسعه رشته های فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: وجود هنرستان ها موجب ایجاد اشتغال و رفع نیازهای مناطق می شود.

 

 

کد خبر 1176662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha