ضرورت اهتمام جدی به کاربردی کردن علوم و ارتباط آن با صنعت و شرکت های دانش بنیان

رفیعی با بیان اینکه باید به کاربردی کردن علوم و ارتباط آن با صنعت و شرکت‌های دانش بنیان اهتمام کنیم، گفت: دانشگاه پیام نور با وجود فراز و نشیب‌هایی که طی چند سال اخیر داشته است توسعه زیادی در یک مقطعی داشت و توانسته جای خود را پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور زنجان با اشاره به اینکه چرخش مدیریتی و تغییراتی که اتفاق می‌افتد، لازمه پیشرفت و تعالی است، اظهار کرد: پایه اقتدار هر کشوری علم است و حتی در روایت‌ها هم به آن اشاره شده است.

 

 

ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه بنیان یک اقتصاد خوب در جامعه را علم فراهم کند، تصریح کرد: همه ما باید در این حوزه تلاش کنیم و به دستاورد‌های مهمتری از جمله استقلال بیش از پیش دست یابیم.

 


وی با بیان اینکه بیشتر ‌توفیقات کشور در سطح ملی و بین المللی، دستیابی به فناوری‌های نوین به ویژه هسته‌ای، نانو و دفاعی است، گفت:  بیانیه گام دوم که یک سند مهم بالادستی و نیز یک چراغ راه است، که رهبری تاکید جدی به علم و پژوهش دارند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور هم در کنار سایر مراکز آموزشی قطعا به فراخور نقش، خود را در این مسیر ایفا کرده  و ادامه خواهد داد، افزود: امیدواریم که روز به روز شاهد تعالی و پیشرفت دانشگاه باشیم.

 

 

این مسئول با بیان اینکه باید به کاربردی کردن علوم و ارتباط آن با صنعت و شرکت‌های دانش بنیان اهتمام کنیم، عنوان کرد: دانشگاه پیام نور با وجود فراز و نشیب‌هایی که طی چند سال اخیر داشته است توسعه زیادی در یک مقطعی داشت و توانسته جای خود را پیدا کند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور یک منبعی به صورت کامل برای هر درس مشخص می‌شود و این یک امتیاز ویژه برای خود دانشگاه است، گفت: ما هم نیاز به توجه علم داریم و هم نیاز به توجه سایر نیازهای دانشجویان داریم.

 

رفیعی در ادامه بر تقویت روحیه خودباوری و امید بخشی در بین قشر نخبه و مرجع تاکید کرد و گفت: باید در مدارس و دانشگاه‌ها در بحث تقویت خودباوری و ایجاد امید به جد کار شود و این موضوع نیاز کشور است.

 


همچنین در ادامه این مراسم علی محمدی، رییس سابق دانشگاه پیام نور استان زنجان اظهار کرد: قانون‌گرایی، اخلاق محوری و شایسته سالاری سه اصلی بود که بنده و همکارانم در این مسیر بودیم و سعی کردیم با این سه اصل بتوانیم در دانشگاه کارهای خوب و ماندگاری انجام بدهیم. 

 


 رییس سابق دانشگاه پیام نور ضمن ارایه عملکرد گزارشی از اقداماتی که طی مدت نزدیک شش سال در دانشگاه انجام شده است، عنوان کرد: در حوزه آموزشی رویکرد نخست ما رعایت قوانین و مقررات در این حوزه بود که  در بحث فارقالتحصیلان دانشگاهی که یکی از شاخص‌های ارزیابی آموزشی دانشگاه‌ها سیکل کوتاه صدور مدرک است که ما به کمتر از ده روز رساندیم.

 


وی به جذب دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته رتبه دو، سه و پنج را توانستیم در جذب دانشجو کسب کنیم .

 

محمدی با بیان اینکه در شرایط کرونا کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه را به صورت الکترونیکی پیش بردیم، افزود: توانستیم با کمترین چالش‌ها از شرایط کرونایی عبور کنیم و به یک شرایط خوب حال حاضر برسیم که فعالیت‌های دانشگاه به روال قبل برگشته است.

 

رییس سابق دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه در حوزه اداری نیروی بلاتکلیفی نداریم، گفت: در حوزه اداری و علمی تبدیل وضعیت‌های خوبی طی این مدت داشتیم به طوری که در حوزه اداری نزدیک به ۴۰ نفر از قرار دادی به پیمانی و از رسمی به قطعی تبدیل وضعیت شدند و در حوزه علمی هم تقریبا تبدیل وضعیت‌های خوبی را شاهد بودیم.

 

وی با بیان اینکه طی این سال‌ها انضباط مالی شدیدی را اعمال کردیم و نیز دانشگاه را بدون بدهی به رییس جدید دانشگاه تحویل می‌دهم، گفت: در بحث حقوقی هم اقدامات خوبی انجام شده است.

 


محمدی با اشاره به اقداماتی که در بحث حقوقی انجام شده است، بیان کرد: یکی از اولویت‌های دانشگاه بحث‌های حقوقی، مستند سازی املاک و پیگیری چالش‌ها بود که در  این راستا، یک تیم املاک  تشکیل شد،  که توانستیم در این راستا ۴ ملک درجه یک استان را مستند سازی کنیم. 

 

 

وی با اشاره به مستند سازی ۴ ملک در استان گفت: ۱۹ سند مجزا و تفکیکی گرفته شد که سند مادر مرکز زنجان در حال نهایی شدن است و بدهی شهرداری که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود از طریق اوراق قرضه در سال‌های قبل اتفاق و تسویه شد.


مشاور رییس دانشگاه پیام نور در امور مجلس نیز در بخشی از سخنان خود به تلاش در عرصه اعتلای نام ایران که مرهون ومدیون شهدا هستیم اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا مجری منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه علم و عمل باشیم.

 


حجت الاسلام حامد کریمی با اشاره به سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: جایگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) جایگاه بسیار رفیع است و ایشان به دو خصوصیت معروف و مشهور هستند که خصوصیت نخست ایشان تبعیت از ولایت زمان خودشان و ائمه معصومین (ع) و دوم جلوه علم و دانش ایشان است که متاسفانه ما کمتر به بعد علمی آن حضرت پرداخته‎‌‌ایم.

 


در ادامه این مراسم رویا کرمی، رییس جدید دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به اهداف خود اظهار کرد: اهداف در راستای شعال سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین خواهد بود که در بحث پژوهش اولویت را به فعالیت‌های دانش بنیان خواهیم داد.

 

وی به بحث اجرای طرح دستیار فناور در دانشگاه اشاره کرد و افزود: بستری را فراهم خواهیم کرد که  دانشجویان بتوانند وارد شرکت‌های دانش بنیان استان شده و به عنوان دستیار فناور فعالیت کنند.

 


در پایان این مراسم از تلاش‌های علی محمدی، قدردانی و رویا کرمی به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور استان زنجان معرفی شدند.
گفتنی است، رویا کرمی  از اعضای هیات علمی گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور زنجان است.

کد خبر 1176680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha