رقابت ۱۴ نامزد در ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی آران وبیدگل

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل از رقابت ۱۴ نامزد در ششمین دوره این انتخابات خبر داد و گفت: ششمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی اران و بیدگل جمعه ۳۰ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: فرآیند برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی با تشکیل ستاد انتخابات، تعیین عوامل اجرایی و برگزاری نشست‌های ستاد، نام‌نویسی نامزدها و بررسی صلاحیت داوطلبان طی دو ماه گذشته تاکنون انجام شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: در مجموع ۱۸ نامزد برای رقابت در این انتخابات تایید صلاحیت شدند که از این تعداد ، چهار نامزد انصراف خود را اعلام کردند و ۱۴ نامزد دیگر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

مجیدی تبار ادامه داد: فرآیند رای‌گیری صبح روز جمعه ۳۰ اردیبهشت  از ساعت ۸ تا ۱۲ با استقرار دو صندوق اخذ رأی در اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل برگزار خواهد شد و مسئولان هیات مذهبی، نمایندگان خود را در این شورا انتخاب می‌کنند.

 

وی مدت فعالیت شورای هیئت‌های مذهبی را چهار سال خواند و تصریح کرد: شورای هیئات مذهبی در هر دوره از طریق برگزاری انتخابات و با انتخاب مستقیم رؤسای هیئات مذهبی تشکیل می شود و هر هیئت تنها حق یک رأی دارد و مسئول هیئت و یا نماینده تام الاختیار وی با مجوز کتبی هیئت مربوطه می‌تواند در این انتخابات شرکت و رأی خود را به صندوق بیاندازد.

 

رئیس ستاد انتخابات شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل افزود: دو نفر از ناحیه یک و دو نفر از ناحیه دو شهری آران و بیدگل ، یک نفر از شهر نوش آباد، یک نفر از سفیددشت و یک نفر از بخش کویرات شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل را تشکیل خواهند داد.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار، کاهش تصدی‌گری دولت را از مهم‌ترین اهداف فعالیت شوراهای هیئت‌‌های مذهبی دانست و گفت: با تشکیل این شورا، تصمیم‌گیری و تصمیم‌ سازی در هیات مذهبی اعم از صدور مجوز، اخذ پروانه فعالیت و بررسی مشکلات، با مدیریت و نظارت اعضای شورا انجام می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌ دستگاه‌‌های فرهنگی و اجتماعی و نقش آفرینی این شورا بمنظور کاهش آسیب‌‌ها و انحرافات مراسم مذهبی، رصد اولویت‌‌های فرهنگی و مشکلات پیش روی هیئت‌های مذهبی و ارایه راهکار برای کاهش آن‌ها از جمله ماموریت‌‌ها و وظایف شورای هیأت‌های مذهبی است.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار افزود: بدون تردید، هیئت‌های مذهبی بزرگترین تشکل مذهبی کشور و قوی ترین مراکز نشر فرهنگ دینی هستند و نقش آنان در رشد و تعالی فردی و اجتماعی افراد جامعه بی بدیل است، لذا تشکیل شورای هیئات مذهبی قوی و منسجم می تواند نقش راهبری برای این تشکل داشته باشد و کل جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

کد خبر 1176745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha