غیرفعال بودن سمن ها پذیرفتنی نیست

علیزاده با بیان اینکه غیرفعال شدن سمن ها پذیرفتنی نیست، گفت: لذا روسای ادارات مربوطه نیازسنجی کنند و با ارائه گزارش و راه حل، موسسات را به فعالیت برگردانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن علیزاده» شامگاه (28 اردیبشهت) در جلسه شورای توسعه و حمایت از سمن‌های شهرستان بشرویه گفت: در عصر حاضر با توجه به اینکه دولت ها به حضور مستمر مردم در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... نیاز پیدا کردند، ضرورت توجه به موسسات وسمن ها شکل گرفت.

 

فرماندار بشرویه با اشاره به لزوم کمک به گسترش سمن ها گفت: بعد از انقلاب در اواسط دهه ۷۰ تأسیس تشکل ها و موسسات مردم نهاد در دستور کار قرار گرفت و با توجه به رویکرد دولت ها شاهد شدت و ضعف در ادامه فعالیت های سمن ها بودیم.

 

وی ادامه داد: رویکرد کشور ما، رابطه تعاملی است که هم موسسات هویت تعاملی دارند و هم دولت نیازدارد که موسسات را تقویت کند و از آن ها کمک بخواهد.

 

فرماندار بشرویه با بیان اینکه در ۲ سال گذشته به خاطر کرونا موسسات خودکار وارد شدند و به دولت کمک کردند، افزود: کمک موسسات بخشی از بار را از دوش دولت برداشت و کمک های مومنانه و کمک هایی در زمینه درمان بخشی از زحمات این نهادهای مردمی بود.

 

وی با تاکید بر اینکه غیرفعال شدن سمن ها پذیرفتنی نیست، گفت: لذا روسای ادارات مربوطه نیاز سنجی کنند و با ارائه گزارش و راه حل موسسات را به فعالیت برگردانند و از سمن های فعال باید تقدیر شایسته صورت گیرد.

 

فرماندار شهرستان بشرویه در پایان گفت: فرهنگ مردم بشرویه و کمک مالی آن ها به یکدیگر ارزشمند است و این امر در فعالیت سمن ها نیز تاثیرگذار می تواند باشد.

کد خبر 1176776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha