هیئات مذهبی، کانون دفاع از اسلام و انقلاب در کشور هستند

حجت‌الاسلام فردآقایی اشاره به فرارسیدن ششمین دوره انتخابات سراسری شورای هیئات مذهبی گفت: این هیئت ها، کانون دفاع از اسلام و انقلاب در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام احسان فردآقایی» امروز (پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، به بیان توضیحاتی در خصوص انتخابات شورای هیئات مذهبی پرداخت و اظهار کرد: هیئات مذهبی کل کشور هر چهار سال یکبار در یک رویداد بسیار مهم تحت عنوان شورای هیئات مذهبی و در یک تاریخ مشخص پای صندوق های رأی می روند و جهت ارتقا و تعالی سطح فعالیت های هیئات مذهبی از بین مسئولان این هیئات مذهبی به کاندیدای مورد نظر خود رأی می دهند که در نهایت شوراهای پنج، هفت یا 9 نفره در سطح کشور در همه شهرستان ها تشکیل می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با ابراز رضایتمندی از اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در سطح استان افزود: در استان خوزستان نیز خوشبختانه با آغاز فرایند انتخابات از یک ماه گذشته شاهد اقدامات بسیار خوبی بوده ایم. 

 

وی تصریح کرد: در ابتدا ستادهای انتخابات در شهرستان ها با حضور همه دغدغه‌مندان عرصه هیئت و بخش های مختلف حاکمیتی تشکیل و کار ثبت نام از کاندیداها آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام فردآقایی ابراز کرد: در مرحله اول این دوره از انتخابات، بالغ بر ۳۳۵ نفر از مسئولان هیئات مذهبی در شهرستان های بیست و هشت گانه استان خوزستان ثبت نام کردند و با تشکیل پرونده عملا وارد فرایند انتخابات شدند.

 

وی اضافه کرد: در ادامه ستادهای انتخابات شهرستان و در نهایت ستاد استانی ضمن تشکیل جلسه و بررسی پرونده های نامزدهای انتخاباتی به بررسی صلاحیت های این ۳۳۵ نفر پرداختند و بعد از بررسی های مبتنی بر آیین نامه انتخابات، صلاحیت ۲۸۸ نفر که آماری بالغ بر ۸۵ درصد از ثبت نام کنندگان است، توسط هیئت های بررسی در استان تایید شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ابراز کرد: بعد از بررسی اعتراض ها و نهایی شدن اسامی از سه روز گذشته همه کاندیداها در سراسر استان وارد فرایند تبلیغات انتخاباتی شدند.

 

این مقام فرهنگی از حضور پرشور جوانان و بانوان به عنوان یکی از نقاط قوت و قابل توجه این دوره از انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: از خصوصیات بارز این انتخابات می‌توان به حضور پرشور و معنادار مسئولان هیئات مذهبی جوان و علاقه‌مند و دغدغه‌مند نسبت به فعالیت های فرهنگی و مذهبی اشاره کرد که در کنار پیشکسوتان و پیرغلامان این عرصه، به نظر می رسد فصل نوینی در فعالیت هیئات مذهبی رقم خواهد خورد. 

 

وی اذعان کرد: همچنین آمار حضور برخی بانوان که از مسئولتن هیئات مذهبی خواهران در شهرستان های مختلف هستند و نسبت به دوره های قبل نیز افزایش چشمگیر داشته است نیز از دیگر ویژگی های این دوره از انتخابات می باشد.

 

حجت‌الاسلام فردآقایی در خاتمه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «هیئات مذهبی باید به کانون جهاد تبیین تبدیل شوند» خاطرنشان کرد: امیدواریم در روز (جمعه ۳۰ اردیبهشت) هر مسئول هیئت مذهبی که دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی است و این امکان را دارد که به کاندیدای مورد نظر رای دهد با حضور پرشور در پای صندوق های رای در محل ادارات تبلیغات اسلامی در سراسر استان یک لبیک معنادار به ندای رهبر بدهند و در این راستا شاهد ارتقا هیئات مذهبی این خیمه های دفاع از اسلام وانقلاب در سراسر استان باشیم.

 

کد خبر 1176821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha