سلامت فرد و جامعه عامل پیشرفت و توسعه است

امام جمعه سنندج سلامت را اولویت فرد و جامعه دانست و گفت: سلامت فرد و جامعه عامل پیشرفت و توسعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج پیش از ظهر امروز پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، سلامت را اولویت فرد و جامعه دانست و اظهار کرد: سلامت فرد و جامعه عامل پیشرفت و توسعه است.

 

 

وی افزود: وقتی باور به خدا و ایمان قلبی در افراد تقویت شود فرد به لحاظ سلامت جسمی و روحی نیز سالم‌تر خواهد بود.

 

 

امام جمعه سنندج اضافه کرد: معضلات جامعه از جمله خودکشی و طلاق باید آسیب‌شناسی شود تا بتوان با آنها مقابله کرد.

 

 

وی یادآور شد: باید برای ریشه‌کن کردن معضلات جامعه از جمله موادمخدر که آسیب جدی جامعه است، برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

 

 

ماموستا رستمی توجه به نیاز جوانان و مطالبات آنان، توجه به اشتغال جوانان و رفع معضل بیکاری را نیز مورد تاکید قرداد و گفت: لازم است مسئولان برای تحقق این مهم گام بردارند.

 

 

امام جمعه سنندج فقر را نیز عامل افزایش آسیب اجتماعی و حتی بی‌دینی دانست و اضافه کرد: مردم کشور ایران به ویژه استان کردستان به دلیل باورمند بودن به دین کمتر دچار آسیب می‌شوند اما باید به خواست آنها توجه شود.

 

 

وی افسردگی را نیز از معضلات جامعه خواند و اظهار کرد: افسردگی مردم بویژه جوانان آسیب‌زاست و باید امید و انگیزه را در آنان ایجاد کرد.

 

 

ماموستا رستمی ترافیک و جاده‌های حادثه‌خیز را نیز از مشکلات استان دانست و خواستار بررسی نقاط حادثه‌خیز و وضعیت ترافیک کردستان شد.

 

 

وی رسیدگی به وضع آب سالم را نیز ضرورت و نیاز اصلی مردم خواند و افزود: باید آب شرب و سالم که ضروری‌ترین نیاز مردم است تامین و در اختیار آنها قرار گیرد.

 

 

امام جمعه سنندج اضافه کرد: مشروبات الکی به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند و علاوه بر دارایی و ثروت مردم، سلامت آنها را نیز تهدید می‌کند و باید با این معضل نیز مقابله کرد.

کد خبر 1176885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha