۱۲۰۰ میلیارد ریال به آبی کردن یک‌هزار هکتار از اراضی دیم پایاب سدچراغ ویس اختصاص یافت

یزدانی گفت: امسال برای آبی کردن یک هزار هکتار از اراضی دیم پایاب سد چراغ ویس سقز، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علیرضا یزدانی مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت عصر پنجشنبه 29 اردیبهشت ماه در نشست طرح جامع احیای دریاچه ارومیه در سنندج اظهار کرد: هدف نهایی از اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه، رسیدن به الگوی کشت بهینه است که در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه امسال باید اجرایی شود.

 

یزدانی با بیان اینکه اساس کار در طرح احیای دریاچه ارومیه بر مبنای کشاورزی حفاظتی است، افزود: برنامه پنج ساله‌ای را از همه معاونت‌های تخصصی وزارتخانه دریافت کرده‌ایم که برای اولین بار در سه استان آذربایجان شرقی و غربی و کردستان و با رویکرد گروهی اجرا خواهد شد.

 

وی برنامه‌های استان حوضه دریاچه ارومیه را حول محور زراعت عنوان کرد و یادآور شد: کشاورزی حفاظتی شامل خاک‌ورزی، تناوب زراعی و پوشش دائمی خاک است که باید به درستی در این حوضه اجرایی شود.

 

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت یادآور شد: بحث احیای دریاچه ارومیه از سال ۱۳۹۳ در کشور و با برنامه‌های سخت‌افزاری که عمدتا بحث سازه‌ای بودند توسط وزارت نیرو شروع شد و قرار بود تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد اما با توجه به تغییر دولت این مهم محقق نشد.

 

یزدانی به پایین بودن شاخص آبی بودن اراضی کشاورزی کردستان اشاره کرد و یادآور شد: امسال برای آبی کردن یک هزار هکتار از اراضی دیم پایاب سد چراغ ویس سقز، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

وی اضافه کرد: برنامه این است که در مجموع پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم پایاب سد چراغ ویس سقز آبی شود که امسال برای اجرای این پروژه در یک هزار هکتار آن برنامه ریزی شده است.

کد خبر 1176923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha