ارتقای فرهنگ جامعه نیازمند معرفی مفاخر و مشاهیر است

ثقتی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت ها و پیشرانی مردم برای معرفی این مفاخر تصریح کرد: با شناساندن این چهره ها به نسل جوان گامی بزرگ در راستای ارتقای فرهنگ جامعه برداشته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « رضا ثقتی» امروز(پنج شنبه، ۲۹ اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت استاد امان الله عطایی در آستانه اشرفیه با اشاره به تلاش های بی وقفه استاد عطایی در ارتقا فرهنگ و هنر این منطقه که هر چه داشت در طبق اخلاص نهاد گفت: حضور گسترده مردم در این مراسم نکوداشت، نشانه قدردانی از تلاش های این استاد محبوب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این اداره کل درحمایت و پاسداشت مفاخر استان کوتاه نخواهد آمد افزود: در حمایت از این قشر فرهیخته که چراغ هدایت شهر و مشعل فروزان حوزه فرهنگ و هنر اين سرزمین هستند یک قدم عقب نخواهیم نشست.

 

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت ها و پیشرانی مردم برای معرفی این مفاخر  تصریح کرد: با شناساندن این چهره ها به نسل جوان گامی بزرگ در راستای ارتقای فرهنگ جامعه برداشته می شود.

 

ثقتی با بیان اینکه استاد عطایی به درستی به جامعه شناسانده نشده است تصریح کرد: وی دارای شاگردان و هنرجویان بسیاری است که باید خدمات ارزنده وی برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

 

وی بزرگداشت مفاخر را گامی در راستای ارتقا فرهنگ دانست و اظهارکرد: مفاخر و فرهیختگان نیازی به این بزرگداشت ها ندارند اما چنین برنامه هایی علاوه بر غنای فرهنگی شهر، بزرگترین خدمتش به نسل جوانی است که جویای هنر و نام است و راه را نشان می‌دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هنر چیزی جز عزت و شکوه نیست تصریح کرد: اگر درست طی مسیر کنید یک شهر تمام قد برایتان تعظیم می‌کند.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش مسئله شناسی فرهنگی اجتماعی سواحل در منطقه آزاد انزلی که با حضور ۶ استان ساحلی در حال برگزاری است اذعان کرد: پس از وعده رئیس جمهور در آزادسازی سواحل و دسترسی مردم به همه سواحل، باید بر مسائل فرهنگی آن توجه ویژه شود.


ثقتی ابراز امیدواری کرد جلسات امروز گامی مهم در بهره گیری از سواحل با توجه به مسائل فرهنگی اسلامی باشد.

کد خبر 1176936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha