توسعه گردشگری آیینی مذهبی و روستایی در برنامه جدید میراث فرهنگی کاشان

سرپرست‌ اداره میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی کاشان، توسعه گردشگری آیینی مذهبی و روستایی را برنامه جدید میراث فرهنگی این شهرستان عنوان کرد.

احمد دانایی‌ نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: توسعه گردشگری روستایی و گردشگری آیینی و مذهبی از اولویت های مدیریت جدید میراث فرهتگی شهرستان کاشان است.

 

سرپرست‌ اداره میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: حفظ میراث منطقه کاشان در گرو توسعه گردشگری روستایی است و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و اشتغال‌زایی آنان در گرو توسعه هدفمند و به دور از شتاب زیرساخت‌های میراث روستایی است.

 


دانایی نیا ادامه داد: بخش قابل توجهی از میراث روستایی در منطقه، کشور و حتی در جهان ناشناخته است که در این  راستا و با هدف کشف توانمندی‌های این حوزه، یک روز هفته را به بازدید از مناطق روستایی اختصاص داده‌ایم تا بر پایه یک نقشه و برنامه مدون زیر ساخت هر منطقه به پیش رویم.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان ادامه داد: توسعه گردشگری آیینی و مذهبی از دیگر برنامه های این اداره است و با توجه به اینکه منطقه کاشان در این زمنیه دارای توانمندی‌های بسیار زیادی است، باید این بخش مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

 

دانایی نیا افزود: برای جذب گردشگران مذهبی خارجی بایستی پروازهای بین کاشان با عراق و سوریه برقرار شود.

کد خبر 1176947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha