ابداع سبک جدید مجسمه‌سازی در جهان با استفاده از ضایعات/ تولید صفرتا صد محصول در داخل کشور

حیدری فعال صنایع دستی از شهرکرد گفت: سبک جدیدی از مجسمه‌سازی را ابداع کردم با استفاده از ضایعات ساخته می‌شود و هیچ نیازی واردات از خارج از کشور ندارد.

همایون حیدری از فعالان صنایع دستی در شهرستان شهرکرد از استان چهارمحال بختیاری و حاضر در سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره به اینکه 35 سال است که درزمینهٔ مجسمه‌سازی فعالیت می‌کنم، گفت: سبک جدیدی از مجسمه‌سازی را خودم ابداع و در سازمان فرهنگی هنری یونسکو به ثبت رساندم.

وی اضافه کرد: این سبک قبلا با نام سبک "مش اسماعیل" وجود داشته ولی من تغییرات بسیاری در آن ایجاد کردم و اثر نهایی را از حالت زمخت به حالت ظریف و زیبا درآوردم.

این فعال مجسمه ساز شهرکردی افزود: می‌توان گفت که سبک جدیدی که راه‌اندازی کردم در دنیا تنها من در حال انجام آن هستم.

حیدری با بیان اینکه این سبک از مجسمه‌سازی مخاطبین خاص دارد، افزود: همانگونه که فرش و دیگر محصولات مخاطبین بخصوصی دارد، سبک احجام فلزی از مجسمه‌سازی هم مخاطبین خاص خود را دارد.

وی عنوان کرد: هدف اصلی من از شرکت در نمایشگاه‌های سطح کشور، آشنایی مردم و علاقه‌مندان به مجسمه‌سازی با این سبک و استفاده از ایده‌های جدید برای تولید محصولات زیبا و متنوع و چشم‌نواز است.

این فعال مجسمه ساز شهرکردی با بیان اینکه برای تولید این مجسمه‌ها از ضایعات و ورقه‌های قوی استفاده می‌شود، اذعان داشت: چکش‌کاری، حرارت دادن و جوشکاری ظریف از مراحل تولید این مجسمه‌ها است که نیازمند دقت بسیار است.

حیدری عنوان کرد: تولیدات این احجام فلزی را از 20 سانتی‌متر تا 5 متر انجام داده‌ام که در میادین شهرهای مختلف ایران نصب‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمام مواد اولیه در داخل کشور وجود دارد و هیچ نیازی به خارج از کشور نیست، اذعان داشت: اصلاً نیازی به واردات محصولات برای تولید این مجسمه از کشورهای دیگر نیست و در اکثر شهرهای ایران می‌توان مواد اولیه آن را یافت.

این فعال مجسمه ساز شهرکردی در پایان اظهار داشت: مردم ایران بسیار هنردوست هستند و ما را برای تولید این کارهای هنری تشویق می‌کنند و با همکاری که با تعدادی از گالری داران در تهران داریم، برخی از آثارمان به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

کد خبر 1177077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha