کشورهای خارجی علاقه‌مند به تولیدات قلم زنی روی مس هستند

معصومی فعال قلم زنی روی مس از تفرش گفت: تاکنون تولیداتمان را به کشورهای مختلفی صادر کردیم که نشان از علاقه آنها به این هنر است.

میلاد معصومی از شهرستان تفرش یکی از غرفه داران سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، گفت: قلم زنی روی مس به دوره ساسانیان و هخامنشیان بازمی‌گردد و می‌شود آن را به 1500 سال پیش نسبت داد.

فعال قلم زنی روی مس از تفرش اضافه کرد: این هنر در ایران پیشینه فراوانی دارد و از یافته‌های دوره هخامنشی است و برگرفته از روحیات و دستاوردهای هنرمندانی بوده که ابتدا روی سنگ این کار را انجام می‌دادند و الان بر روی مس، برنج و نقره انجام می‌شود.

وی مدت زمان فعالیت خود در زمینه قلم زنی روی مس را 15 سال بیان کرد و اظهار داشت: ساخت تندیس دکتر حسابی برای سازمان انرژی اتمی ایران، تولید سوگندنامه بقراط برای بیمارستان عرفان نیایش تهران و قلم زنی عکس حکیم نظامی برای سازمان یونسکو در ایران از جمله کارهایی بود که در این مدت تولید کردم.

معصومی با اشاره به اینکه تاکنون به قریب به 100 نفر هنر قلم زنی روی مس را در تفرش آموزش داده‌ام، افزود: در حال حاضر در نمایشگاه سراسری کشور به صورت زنده ورکشاپ برگزار می‌کنیم که استقبال‌کننده‌های بسیار زیادی هم داشته است.

فعال قلم زنی روی مس از تفرش یکی از بازارهای فروش محصولات خود را استفاده از فضای مجازی بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در دسترس مردم قرار گرفته و اکثراً از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند ما نیز سعی کردیم تا تصاویری از تولیدات خود را با توضیحات آن در اینستاگرام، واتساپ و تلگرام به اشتراک بگذاریم تا مردم در جریان تولیدات باشند.

وی با بیان اینکه استان‌های یزد، اصفهان و تهران بیشترین استقبال کننده را از هنر قلم زنی روی مس با خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: کشورهایی مثل کانادا، آلمان و بلژیک کارهای تولیدی ما را به صورت عمده خریداری کردند و در برخی از کشورهای خلیج فارس نیز استقبال کننده داشته‌ایم و امیدواریم به شکلی پیش برود که بتوانیم به این کشورها صادرات داشته باشیم.

معصومی عنوان کرد: کار قلم زنی روی مس یکی از کارهای هنری است که آرامش را به انسان می‌دهد و از هیاهوی زندگی پرمشغله امروز رها می‌کند و به همین خاطر با روحیات مردم ایران سازگار است.

گفتنی است سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از تاریخ 26 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه ها در استان یزد افتتاح شده و تا روز 30 اردیبهشت ادامه دارد و ساعت بازدید از نمایشگاه هم 17 الی 22 است.

کد خبر 1176904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha