کرونا باعث تطعیلی ۳۰۰ کارگاه خاتم کاری در اصفهان شد/ صنایع دستی بهتری جایگزین نفت

ممزائی هنرمند خاتم کاری از اصفهان با اشاره به اینکه صنایع دستی بهترین جایگزین نفت برای کشور است، گفت: کرونا باعث تطعیلی ۳۰۰ کارگاه خاتم کاری در اصفهان شد.

محمد ممزائی فعال صنایع دستی از استان اصفهان در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره به اینکه از 8 سالگی مشغول به کار کردن در زمینه خاتم کاری بوده ام، گفت: در حال حاضر 6 کارگاه با 27 نیرو به صورت مستقیم و بیش از 500 نفر به صورت غیرمستقیم در زمینه خاتم کاری با من همکاری دارم.

وی با بیان اینکه کرونا باعث تعطیلی بیش از 300 کارگاه خاتم کاری در استان اصفهان شد، افزود: به لطف خدای متعال چون تنوع کاری خوبی دارم و هر مدل قاب خاتم یا ساعت با مدل خاتم کاری را تولید می کنم، بهمین جهت با مشکلات زیادی مواجه نشدم.

هنرمند رشته خاتم کاری از استان اصفهان اضافه کرد: اظهار داشت: بسیاری از اساتید من که در زمینه خاتم کاری فعالیت می کردند به واسطه کرونا مجبور به تعطیلی شدند.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد تولید خاتم کاری به صورت عمده فروشی را در اصفهان توزیع می کنم، افزود: 40 درصد کارهای خاتم کاری را در سراسر کشور پخش و توزیع می کنم و مورد استقبال خوبی از سوی مردم قرار گرفته است.

ممزائی عنوان کرد: خاتم کاری مس، انواع پلاک، انواع ساعت، جعبه، جعبه جواهرات، جاقرآنی، شطرنج و ... در کارگاه های خاتم کاری که راه اندازی کردم در حال تولید است و از نظر تنوع بیش از 1000 قلم جنس متنوع تولید می کنیم تا هر نوع مخاطبی را دربرگیرد.

فعال صنایع دستی از استان اصفهان با تاکید بر اینکه این نمایشگاه ها فرصت بسیار خوبی برای معرفی آثار هنرمندان صنایع دستی است، افزود: امیدواریم که مسئولان برای صنایع دستی ارزش و اهمیت بیشتری قائل شوند زیرا می تواند جایگزین بسیار خوبی برای نفت باشد و اگر برروی آن سرمایه گذاری شود، نتایج ایده آلی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی گفت: صنایع دستی می تواند بیش از 20 برابر پرسنل پالایشگاه های نفت کشور نیرو جذب کند و تولیدات خود را به سراسر جهان صادر کنند.

هنرمند رشته خاتم کاری از استان اصفهان با بیان اینکه 70 درصد صنایع دستی کشور در اصفهان تولید می شود، اذعان داشت: به طور میانگین در هر خانواده اصفهانی یک هنرمند صنایع دستی وجود دارد که نشان از ظرفیت بسیار خوب در این زمینه است که باید از آن استفاده کرد.

کد خبر 1177463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha