بازآفرینی سفال های قدیمی ایران با مطالعه توسط هنرمندان صنایع دستی

عرب علی پژوهشگر حوزه صنایع دستی در استان همدان گفت: یکی از اصلی ترین فعالیت ما بازآفرینی سفال های قدیمی ایران با مطالعه توسط هنرمندان صنایع دستی است.

مهدی عرب علی در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره به اینکه در حال حاضر یک گارگاه سفال دارم که در آن پژوهش و آموزش در حوزه سفال انجام می دهم، گفت: مرکزی را در سازمان صنایع دستی استان همدان راه اندازی کردیم و افراد بسیاری از آن استقبال می کنند.

وی با بیان اینکه توجه ویژه ای به آموزش صنایع دستی به فارغ التحصیلان رشته هنر داریم، افزود: دانشجویان رشته گرافیک، نقاشی، معماری، طراحی صنعتی و دیگر رشته های هنری با تکنیک های سفالگری آشنا می شوند و پس از دوره سه ساله تمام تکنیک های لازم را فرا می گیرند و پس آن می توانند به تولید آثار سرامیکی بپردازند.

پژوهشگر حوزه صنایع دستی در استان همدان عنوان کرد: ما در کارگاهمان برای تولید محصول جدید، ابتدا مطالعه برروی سفال های قدیمی ایران انجام می گیرد و بازآفرینی و بروز کردن این سفال ها را دنبال می کنیم.

عرب علی بیشترین تمرکز خود را در بحث مشاوره صنایع دستی عنوان کرد و افزود: سفالگران و فعالان صنایع دستی مشاوره های بسیاری در مسائل گوناگون از من می خواهند تا بتوانند در تولیداتشان تغییرات اثرگذار و شگرفی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین چیزی که در منطقه لاله جین همدان تمرکز داریم، آموزش سفالگرانی است که به صنایع دستی گرایش پیدا کنند و در این زمینه فعالیت داشته باشند.

کد خبر 1177473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha