ظرفیت های معنوی و جاذبه های گردشگری استان معرفی شود/ گردشگری مذهبی  نیاز به سرمایه گذاری دارد

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه اید به گونه ای عمل شود که نیروهای بومی استان بتوانند مدیریت تورهای گردشگری و طبعیت گردی استان را برعهد بگیرند، گفت: فراهم کردن تولید و زمینه فروش محصولات صنایع دستی در راستای اشتغالزایی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز (۳۱ اردیبهشت) در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام در حوزه های مختلف گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی نیاز به تحول جدی دارد.

 

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه استان ایلام دارای اماکن مذهبی و جاذبه های معنوی فراوانی برای مسافران و گردشگران داخلی و بین المللی است، افزود: متاسفانه در برخی جاهای استان ایلام شاهد این هستیم که گودبرداری و حفاری های غیرمجازی صورت گرفته است که بایستی اقدامات پیشگیرانه و مدیریت لازم در این زمینه انجام شود.

 

وی با بیان اینکه در شیوه نگهداری از میراث های فرهنگی نیاز به یک رویکرد جدید است، ابراز کرد: استان ایلام دارای اماکن مذهبی و جاذبه های خوبی برای زائران و گردشگران است که نیاز است بیشتر به این اماکن از جمله راهیان نور و یادمان های دفاع مقدس توجه جدی شود.

 

امام جمعه ایلام گفت: مناطق عملیاتی راهیان نور و یادمان های دفاع مقدس استان، نیاز به امکاناتی دارد که باید زمینه اسکان موقت در این مناطق ایجاد شود که خوشبختانه ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت اختصاص یافته است و این کمک خوبی  بوده و در  جذب توریسم مذهبی یادمان‌های دفاع مقدس در استان تأثیرگذار  است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد:  برخی گروه های تفریحی که وار استان می شوند، با ناهنجاری، آسیب اجتماعی و فرهنگی به جامعه وارد می کنند که باید مورد کنترل قرار گیرند و استان دارای مکان های دیدنی زیادی است که این مکان های دیدنی هم، مشتریان خاص خود را دارند، منتها اگر بخواهند هنجار شکنی داشته باشد باید کنترل کرد و نباید اجازه داد که آسیبی  به شعائر اسلامی وارد شود و اجازه هنجارشکنی در استان داده نشود.

 

وی با اشاره به اینکه جای جای استان ایلام مزین به خون شهدا است، تصریح کرد: باید به گونه ای  عمل شود که نیروهای بومی استان بتوانند مدیریت تورهای گردشگری و طبعیت گردی استان را برعهد بگیرند تا اجحافی در حق فعالان حوزه گردشگری در استان نشود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر تبلیغات و معرفی ظرفیت ها و مکان های دیدنی استان برای جذب گردشگر، ابراز کرد:  مرز مهران و کشور  عراق نیز ظرفیت بسیار مهمی در راستای توسعه گردشگری در استان ایلام است که البته باید زیرساخت های لازم را در استان از جمله در حوزه های درمانی، گردشگری و زیارتی فراهم شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: در عرصه جذب گردشگر و توسعه فعالیت های گردشگری و برنامه ریزی برای کشور همسایه عراق نیاز به سرمایه گذاری داریم و خود کشور عراق و عتبات عالیات فرصت مناسبی برای فعالیت در حوزه گردشگری است.

 

وی با بیان اینکه استان ایلام در زمینه صنایع دستی نیز ظرفیت های خوبی دارد، تصریح کرد: ترویج صنایع دستی و فراهم کردن تولید و  زمینه فروش محصولات صنایع دستی در راستای درآمدزایی و ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد و ایام اربعین فرصت خوبی برای عرضه محوصلات صنایع دستی به زوار  است.

 

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: نمایشگاه ثابتی برای عرضه سوغات و صنایع دستی در محل تردد زوار و همچنین تردد زوار عراقی برای زیارت مشهد مقدس، لازم  و ضروری است که با دعوت از سرمایه گذاران می شود کارهای بزرگی در استان در این حوزه انجام شود.

 

عظیم پیرانی- ایلام

 

 

کد خبر 1177386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha