هنر «گره چینی» با هزینه بسیار کم هم امکان راه‌اندازی دارد

خالصی فعال صنایع دستی از شهرستان میبد گفت: اگر کسانی بخواهند در زمینه گره چینی فعالیت کنند می‌توانند با هزینه کم آغاز کنند.

محمدحسین خالصی فعال صنایع دستی از شهرستان میبد در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره به فعالیت خود در زمینه گره چینی، گفت: در ابتدا در رشته خراطی فعالیت می‌کردم و کم‌کم به سمت هنر گره چینی سوق پیدا کردم و الان هم در زمینه طراحی و دکوراسیون چوب در حوزه گره چینی فعالیت می‌کنم.

هنرمند گره چینی در خصوص علاقه خود از دوران کودکی به این رشته هنری اشاره کرد و اظهار داشت: من از دوران کودکی علاقه بسیاری به بوی چوب داشتم و در زمان بازگشت از مدرسه همیشه درب مغازه نجاری صبر می‌کردم تا بتوانم هم اینکه کار نجار را از نزدیک مشاهده کنم و هم اینکه به آینده‌ای می‌اندیشیدم که بتوانم در این زمینه فعالیت کنم.

وی اولین آثار هنری خود در زمینه گره چینی را در سن 12 سالگی تولید کردم، خاطرنشان کرد: در آن زمان تولیداتم مبتدی و به‌نوعی بچگانه بود ولی از سن 15 سالگی به بعد به‌طورجدی وارد این عرصه شدم.

خالصی با بیان اینکه از سن 18 سالگی مجوز فعالیت را از وزارت صنایع دستی گرفتم، افزود: از آن زمان رسمیت بیشتری به کار خود دادم و جدی‌تر برای تولید کارهای هنری وارد شدم.

فعال صنایع دستی از شهرستان میبد با اشاره به اینکه به لطف خدا در حال حاضر مشتریان خاص خود را دارم و نسبت به تولیدات من آشنایی دارند، اظهار داشت: سعی و تلاش من این بوده که بهترین تولید هنری را داشته باشم و مشتریان از آنچه خریداری می‌کنند، رضایت کامل داشته باشند.

هنرمند گره چینی فعالیت در این زمینه را با هزینه بسیار کم میسر دانست و گفت: اگر کسانی بخواهند در زمینه گره چینی فعالیت کنند می‌توانند با هزینه کم آغاز کنند ولی باید دوره چندین ساله تجربی را سپری کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش صنایع دستی هم فعالیت دارم، اضافه کرد: چون علاقه‌مندان به این حوزه در شهرستان میبد زیاد هستند، تاکنون آموزش به افراد مختلفی را داشته‌ام.

کد خبر 1177466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha