آیت‌الله سعیدی با جمعی از علمای هند  دیدار و گفتگو کرد

آیت‌الله سعیدی در دیدار با جمعی از علمای هند و بنگلادش با بیان اینکه رابطه ایران و هند ریشه در عمق تاریخ دارد، گفت: ایران اسلامی همانطور که مورد علاقه شما و مردم هند است مورد بغض دشمنان است و ما این را نشانه حقانیت خود می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار شاه سیداحمد بخاری امام جمعه و تولیت مسجد جامع دهلی و جمعی از علمای هند و بنگلادش که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: اهل بیت(ع) درباره قم تعابیری دارند که در رابطه با هیچ جای دیگری این تعابیر نیامده است و آن این است که قم را حرم اهل بیت(ع) و مرکزی برای معارف اهل بیت(ع) دانسته اند.

 

تولیت حرم مطهر حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رابطه ایران و هند ریشه در عمق تاریخ دارد، افزود: رهبر معظم انقلاب درباره هند نگاه و توجه ویژه ای دارند و در رابطه با نهضت مردم هند کتابی را تألیف کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: ایران اسلامی همانطور که مورد علاقه شما و مردم هند است مورد بغض دشمنان است و ما از این موضع خصمانه دشمنان علیه مسلمانان و ایران نه تنها ناراحت نیستیم بلکه این را نشانه حقانیت خود می‌دانیم زیرا در قرآن کریم در وصف پیامبر(ص) فرمود که ایشان نسبت به دشمنان با شدت و نسبت به مسلمانان رحیمانه برخورد می‌کرد.

 

تولیت حرم مطهر حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرآن می فرماید بنده خدا باشید و از دشمنان و طاغوت اجتناب کنید، افزود: وظیفه همه ما و شما است که برای توسعه و تحکیم روابط و حفظ منافع دو کشور براساس اسلام و دین پیامبر اعظم(ص) تلاش کنیم.

 

آیت الله سعیدی افزود: دعا وظیفه همه ما است ولی باید همراه با عمل صالح و اقدام باشد و خداوند ما را به جهاد فرا خوانده است تا با تلاش و مجاهدت در راه خدا مناسبات بین خود را تحکیم ببخشیم.

 

ایران تنها کشوری است که برای اتحاد اسلام و مسلمین تلاش می‌کند

سیداحمد بخاری امام جمعه دهلی نیز در این دیار با بیان اینکه رابطه ایران و هند مربوط به دیروز و امروز نیست، گفت: پدر من هم نسبت به رابطه ایران پشتکار داشت و حساس بود و من امروز برای گسترده تر کردن آن رابطه قدیمی در ایران هستم.

 

وی با بیان اینکه همه مسلمانان با هم به خاطر توحید مرتبط هستند ولی رابطه هند و ایران یک رابطه ریشه دار است، افزود: ایران در دنیا تنهاترین کشوری است که در راستای اتحاد اسلام و مسلمین تلاش می‌کند و من به این خاطر از ایران بسیار سپاسگزار هستم.

 

امام جمعه دهلی افزود: ما مشاهده می‌کنیم که مردم و مسئولان ایران چقدر برای مسلمانان در سراسر جهان و همچنین مسلمانان هندوستان دلسوزی می‌کنند و من قدر دان این دلسوزی‌ها و همدردی‌ها هستم.

 

وی ادامه داد: امروز من در این حرم مقدس و به برکت این زیارت برای همه انسان‌های مظلوم زمین دعا می‌کنم تا به برکت این مکان مقدس مشکلات انسان‌ها برطرف شود و از شما هم تقاضا می کنم که برای مشکلات مسلمانان به ویژه مسلمانان مظلوم هند دعا کنید زیرا در این مکان مقدس دعا به استجابت نزدیک‌تر است.

 

در پایان این دیدار نیز نشان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و هدایای متبرک فاطمی توسط آیت الله سعیدی به این هیأت از کشور هند اعطا شد.

کد خبر 1177025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha