تعداد کتابخانه‌های کانون از ۴۱ کتاب‌خانه به ۴۴ کتابخانه ارتقا یافت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: تعداد کتابخانه‌های کانون از ۴۱ کتاب‌خانه به ۴۴ کتابخانه ارتقا یافت و بودجه‌های اختصاص یافته به کانون طی سه سال اخیر با رشد چشم‌گیری مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، بهناز ضرابی زاده با اشاره به عملکرد این مرکز در شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: تولیدات محتوایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان همدان در این دوران با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شد به طوری که از این تولیدات در صفحات مجازی پنج میلیون و 37 هزار بازدید صورت گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در دوران کرونا ۶۶ نفر از اعضای کانون به عنوان برگزیده ملی و ۳۴ نفر نیز برگزیده بین‌المللی در رویدادهای مختلف درخشیدند افزود: این موضوع نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان استان همدان از ظرفیت های بالایی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: با هدف ایجاد شور و نشاط در میان کودکان و نوجوانان همدانی جشنواره‌ها، رژه‌ها و شاد پیمایی عروسک های غول پیکر کانون در خیابان و پیاده‌راه‌ها برگزار شد.

وی گفت: سرودِ همگانی ۲۰۰۰ نفری توسط اعضای کانون در روز دانش‌آموز اجرا خواهد شد که ترانه و آهنگ‌سازی آن جدید است و تمام اقدامات آن از سوی کانون صورت می‌گیرد و آموزش خواندن و اجرای حرکات نمایشی آن از تابستان آغاز خواهد شد؛ تمام پروژه‌های عمرانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به بهره‌برداری کامل رسیده و به دنبال آغاز پروژه‌های جدید و ایجاد رویدادهای نوین هستیم.

بهناز ضرابی زاده اظهار کرد: رنگ دکوراسیون و نوع چیدمان کتاب و تجهیزات کودکان و نوجوانان در این موارد موثر است و پیک‌های امید کانون در ۹۰ روستا فعالیت دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اینکه تمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ۲ سال اخیر به بهره‌برداری کامل رسیده اظهار داشت: سه هزار و ۳۳۰ متر مربع پروژه عمرانی با مبلغ ۲ میلیارد تومان توسط کانون تکمیل و تجهیز شد.

وی مطرح کرد: یکی از مشکلات بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسائل مالی بود و به علت تعطیلی فروشگاه، سینما، کتاب‌خانه‌ها و تولیدات کانون دچار زیان‌های مالی بالایی شدیم و در حوزه تئاتر عروسکی و کانون زبان‌مان نتوانستیم آن فعالیت و روال سابق را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: هیچ پروژه‌ی تکمیل نشده‌ای که منوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان باشد، وجود ندارد و کانون در طول دوره سخت و نفس‌گیر ویروس کرونا تمام پروژه‌های باقی مانده منوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را به اتمام رساند و برای آغاز پروژه‌های جدید آماده هستیم.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای لالجین، قهاوند و دیگر شهرها پس از دوره زمانی طولانی و حتی ۱۱ ساله که در انتظار ساخت بود، در ایام کرونا توسط کانون تکمیل و تجهیز شد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۳۳ هزار و ۳۵۴ جلد کتاب در کانون پرورش فکری استان همدان وجود دارد که تعداد ۲۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر دانش‌آموز و اعضای کانون از آن بهره می‌برند.

وی اشاره داشت: تعداد کتابخانه‌های کانون از ۴۱ کتاب‌خانه به ۴۴ کتابخانه ارتقا یافت و بودجه‌های اختصاص یافته به کانون طی سه سال اخیر با رشد چشم‌گیری مواجه شد و در مواردی هم‌چون دکوراسیون و رنگ‌آمیزی مراکز آموزشی‌مان تلاش‌های بسیاری انجام شد و نتیجه آن تغییر خلق‌وخو و روحیات کودکان عزیزمان به سمت شادی و نشاط شد.

وی ادامه داد: تشکیل ۴۶ صفحه مجازی و تولید ۱۲۰۰ کلیپ آموزشی، فرهنگی، هنری و ادبی و در پی آن بازدید بالا از سوی مردم موجب استقبال و استفاده چشم‌گیر آنان شد؛ از تولیدات محتوایی کانون پنج میلیون و سی و هفت هزار بار بازدید صورت گرفت؛ مردم در خیابان و پیاده‌راه‌ها شاهد جشنواره‌ها، رژه‌ها و رویدادهای عروسکی کانون نیز بودند و استقبال بی‌نظیری داشتند.

 

کد خبر 1177073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha