تاکید بر رفع موانع ازدواج/ تشویق فرزندآوری باید به یک سیاست عمومی تبدیل شود

آیت‌الله کعبی با تاکید بر رفع موانع ازدواج گفت: تسهیل و ترویج تشکیل خانواده، فرزندآوری، کاهش سن ازدواج، حمایت از زوجین، توانمندسازی آنان در تامین هزینه زندگی و تربیت نسل کارآمد از موارد مورد تاکید است که تحقق آنها نیاز به عزمی ملی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت‌الله عباس کعبی» امروز (جمعه ۳۰ اردیبهشت) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا کلید حل مشکلات و اصلاح و ذخیره آخرت است.

 

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به گردهمایی ائمه جمعه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به میزبانی نماینده ولی فقیه در استان افزود: در این گردهمایی پنج چالش اصلی خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه برای پیگیری این چالش‌ها دبیرخانه‌ای تشکیل و بنا شد هر ۴۵ روز یک بار جلسه‌ای برگزار شود اضافه کرد: هدف از تشکیل این دبیرخانه این است که بتوانیم با وحدت، تقسیم کار و بررسی‌های کارشناسی، شاهد رفع مشکلات خوزستان باشیم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم خوزستان همیشه پای مکتب اهل بیت (ع) بودند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده‌اند ادامه داد: امید است با حمایت دولت و رئیس‌جمهور شاهد حل مشکلات خوزستان باشیم.

 

وی بر اجرای سیاست‌های کلی رهبری تاکید کرد و گفت: یکی از این سیاست‌های بسیار مهمی که رهبری ابلاغ کرده‌اند، سیاست کلی جمعیت است که در ۱۳ بند ابلاغ شده است.

 

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: سیاست‌های کلی جمعیت برای رشد اقتصادی و اجتماعی کشور و تقسیم کار بین دستگاه‌های ذی‌ربط بوده و پایش اجرای آن مطالبه رهبری برای جلوگیری از آینده‌ای هولناک نه تنها واجب بلکه مجاهده فی سبیل‌الله است.

 

وی عنوان کرد: با وجود گذشت هشت سال از ابلاغ این سیاست‌ها انتظار همچنان پابرجاست و علی‌رغم اقدامات شایسته نخبگان حوزه و دانشگاه و نهادهای مردمی، متاسفانه بندهای سیزده گانه سیاست‌های جمعیت، تاکنون در حد مطلوب عملیاتی نشده است.

 

خطیب نماز جمعه اهواز با تاکید بر رفع موانع ازدواج ابراز کرد: تسهیل و ترویج تشکیل خانواده، فرزندآوری، کاهش سن ازدواج، حمایت از زوجین، توانمندسازی آنان در تامین هزینه زندگی و تربیت نسل کارآمد از دیگر موارد مورد تاکید است که تحقق آنها نیاز به عزمی ملی دارد.

 

وی با بیان اینکه نیاز است مساجد، مدارس، خانواده‌ها، رسانه‌ها و نخبگان در این راستا فعال شوند و اقدام به فرهنگسازی کنند افزود: ترویج فرزندآوری و تربیت نسلی تمدن ساز و انقلابی و حمایت از زوجین جوان فریضه‌ای قطعی در راستای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ترویج فرزندآوری و پرورش فرزندان مومن و تشویق به امر ازدواج را از مصادیق جهاد در راه خدا دانست و اذعان کرد: تشویق فرزندآوری باید به یک سیاست عمومی تبدیل شود.

 

وی جلوگیری از کاهش جمعیت را یک واجب شرعی دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد بستر برای افزایش فرزندآوری جزو وظایف دولت است.

 

آیت‌الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به انجام اقداماتی در راستای ایجاد اخلال در برخی نقاط استان تاکید کرد: مردم خوزستان تمام قد در حمایت از ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و راه شهدا ایستاده‌اند و اجازه فعالیت به اخلالگران نظام را نمی‌دهند.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران با بیماری به نام رکود تورمی مواجه بود و نیاز به یک جراحی بزرگ داشت، به حذف ارز ترجیحی اشاره کرد و گفت: فساد اقتصادی همچون بی‌عدالتی، اخلال در سیاست پولی، ایجاد تقاضای کاذب و ... از جمله مضرات وجود ارز ترجیحی بود.

 

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به اینکه هم‌اکنون مابه‌التفاوت ارز ترجیحی با عنوان مردمی سازی یارانه‌ها به حساب مردم و مصرف‌کننده واریز می‌شود تصریح کرد: باید بهبود معیشت مردم و تامین کالای اساسی در دستور ستاد تنظیم بازار کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه باید دست دلالان و محتکران و اخلالگران از بازار قطع شود یاد آور شد: راه‌حل اساسی در بهبود معیشت مردم، بهبود در بخش تولید است و از مسئولان می‌خواهیم جلوی افزایش قیمت بی‌رویه را در بازار بگیرند.

 

کد خبر 1177116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha