مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت(ره) و رحلت آیت‌الله فاطمی‌نیا در آستارا برگزار شد

مراسم سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی(ره) و رحلت آیت‌الله فاطمی‌نیا با حضور جمعی از علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مصلی نماز جمعه بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام « محمد جواد باقری‌ارومی» امروز(جمعه، ۳۰ اردیبهشت) در مراسم سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمد تقی بهجت فومنی و رحلت آیت‌الله فاطمی‌نیا به جایگاه و ارزش علم و عالم اشاره کرد و افزود: براساس فرمایش امام علی(ع) مردم سه دسته‌اند یا عالم ربانی، یا متعلم که در مسیر نجات حرکت می‌کنند و دسته دیگر نیز افراد سرگردانی هستند که با هر بادی به هر طرفی می‌روند و هیچگاه به جایگاه محکمی دست پیدا نمی‌کنند.

 

امام جمعه بندر آستارا تصریح‌کرد: امام صادق(ع) نیز در این رابطه فرموده منظور از عالم ربانی اهل‌بیت و ائمه اطهار(ع) هستند و منظور از متعلم علی سبیل نجاه هم، شیعیان ما هستند که علوم اهل‌بیت(ع) را یاد گرفته و آن را در بین مردم ترویج می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه عالم وقتی که علمی را بین مردم ترویج می‌کند و یا نشر می‌دهد اثر آن علم باقی می‌ماند و تا زمانی که اثری از آن علم در جامعه و بین مردم است برای آن عالم ثواب در نظر گرفته می‌شود، گفت: آیت‌الله بهجت فومنی و آیت‌الله فاطمی‌نیا مصداق فرمایش اهل بیت(ع) هستند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌‎اینکه این عالمان ربانی کسانی بودند که در مسیر اهل بیت(ع) و نجات و سعادت حرکت کردند، اظهارکرد: این بزرگواران علم اهل بیت(ع) را یاد گرفتند و در بین مردم آموزش و نشر دادند و حتی پس از گذشت سال‌ها از رحلت‌شان هم آوازه و اثر علم آنها در بین مردم است و مردم همیشه استفاده می‌کنند.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه آیت‌الله العظمی بهجت فومنی معلم بزرگ اخلاق و عرفان بود، افزود: تقوا و خودسازی این عبد صالح خدا، الگوی ارزشمند برای ما است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه زبان از بیان فیوضات و معنویات این عالم بزرگ قاصر است، گفت: به هر میزان كه از كمالات و فیوضات این عالم عامل بگوییم، باز هم كم گفتیم.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه آیت‌الله فاطمی‌نیا از کارشناسان برجسته علوم اسلامی بود که به تحقیق و پژوهش در این زمینه اشتغال داشت، تصریح‌کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های این عالم ربانی، می‌توان به تدریس در حوزه‌های علمیه، حضور در برنامه‌های مذهبی صداوسیما به عنوان کارشناس و سخنرانی در مراکز حوزوی و دانشگاهی اشاره کرد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: آیت‌الله فاطمی‌نیا از مفسران معروف و زبردست صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به‌شمار می‌رود و در جلسات متعددی در این موارد به سخنرانی پرداخته است.

 

گفتنی است، مداحی در سوگ رحلت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی و آیت‌الله فاطمی‌نیا از دیگر بخش‌های این مراسم در بندر مرزی آستارا بود.

 

کد خبر 1177138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha