توکل و اعتماد به خدا از الگوهای فتح خرمشهر/ ۱۴۷۸ برنامه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز دزفول برگزار می شود

سرهنگ کاظمی از اجرای یک هزار و ۴۷۸ برنامه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز دزفول در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سرهنگ «محمدرضا کاظمی» امروز (شنبه 31 اردیبهشت) در نشست خبری سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، منافع آمریکا متزلزل شد و به نوعی از بین رفت و دشمن به دنبال این بود که انقلاب اسلامی از بین برود و تثبیت نشود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان افزود: دشمن وقتی در این بخش موفق نشد، در 31 شهریور سال 1359، جنگ را با حمله به فرودگاه های ایران آغاز کرد.

 

وی ادامه داد: مردم حماسه ساز ایران با وجود همه مشکلاتی که داشتند، به میدان آمدند و برای دفاع از کشور خود جنگیدند.

 

کاظمی با اشاره به اشغال خرمشهر در آبان 59، اظهارداشت: در بحث خرمشهر حرف برای گفتن زیاد است. گل کار آن جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرمودند، فتح خرمشهر است که باید به آن پرداخته شود.

 

خرمشهر الگو و درسی برای همه

وی گفت: آن چیزی که در خرمشهر رخ داد می تواند برای ما الگو و درسی باشد و از درس فتح خرمشهر استفاده کنیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه توکل و اعتماد به خدا از الگوهای فتح خرمشهر است، افزود: با توجه به اینکه نیروی انسانی ما در برابر دشمنان بسیار کمتر و ضعیف تر بود ولی با اعتقاد و توکل شان به خداوند متعال در جبهه نبرد حق علیه باطل پیروز شدند.

 

وی گفت: توسل به ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) راهگشایی برای رزمندگان اسلام بود و اتحاد و یکپارچگی نیروهای مسلح به عنوان یک ویژگی خاص بود.

 

کاظمی ادامه داد: فتح خرمشهر، اتحاد سپاه، ارتش و بسیج در کنار هم بود که به پیروزی رسید.

 

فصل الخطاب قرار دادن گفتمان امام و رهبری مهمترین موضوعات فتح خرمشهر بود

وی اظهارداشت: یکی از مهمترین موضوعات در فتح خرمشهر، فصل الخطاب قرار دادن گفتمان امام و رهبری بوده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با اشاره به جنگ اقتصادی در 40 سال اخیر، گفت: با الگوگیری از مسیر آزادسازی خرمشهر، می توانیم این خرمشهرها و مسیر و پر پیچ و خم را طی کنیم.

 

وی با اشاره به نقش دزفول در جنگ، افزود: در اوایل جنگ تحمیلی، حدود 200 موشک به این شهر زده شد ولی مردم شهر دزفول را ترک نکردند و نسبت به بازسازی آن در حین جنگ پرداختند.

 

کاظمی خاطرنشان کرد: دزفول به عنوان شهر موشک ها نامیده شده و نماد و پایتخت نمونه پایداری در ایران نامگذاری شده است.

 

برگزاری ۴۰ برنامه شاخص در گلستان

وی از اجرای یک هزار و 478 برنامه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز دزفول در استان خبر داد و افزود: این برنامه ها در مدت دو روز سوم خرداد؛ روز مقاومت و پیروزی و چهارم خرداد روز دزفول و روز مقاومت و پایداری در سطح استان اجرا می شود.

 

کاظمی گفت: از این تعداد 40 برنامه شاخص در روزشمار ایام فتح خرمشهر قرار گرفته است.

 

وی افزود: برگزاری صبحگاه متمرکز یگان های نظامی و انتظامی استان، نواختن زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در مدارس، برگزاری یادواره های شهدا، همایش خرمشهرها، مراسم خاطره گویی با حضور یادگاران دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، عطرافشانی گلزارش هدا، اجرای برنامه های ورزشی و پیاده روی و برپایی نمایشگاه عکس از جمله برنامه های شاخص این ایام است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان، برگزاری مسابقات فرهنگی سلام بر خرمشهر و آزادسازی خرمشهر، برگزاری اردوی یک روزه برای خانواده شهدا و ایثارگر، مسابقه فرهنگی وصیت نامهش هدا، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، رونمایی از کتاب دفاع مقدس، اهدای خون، دیدار با علما و ائمه جمعه، محافل انس با قرآن کریم و اعزام تیم های پزشکی به مناظق محروم و ویزیت رایگان را از دیگر برنامه های شاخص این ایام برشمرد.

 

 

کد خبر 1177316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha