مسابقات قرآنی یکی از ارزشمندترین رویدادهای قرآنی همراه با مخاطبین خاص خود است

ملکیان،گفت:یکی از ارزشمندترین رویدادهای قرآنی که همواره مخاطبین خاص خود را دارد، مسابقات قرآنی است وقرآن دریای بیکران معرفت است که هرکس به قدر وسع خود و به میزان تشنگی و نیازش می تواند از آن بهره گیرد که این خود نیز از معجزات این کتاب آسمانی است.

غلامرضا ملکیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در شهرستان،گفت: با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ، مسابقات قرآن کریم در استان کرمانشاه و شهرستانهای تابع برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور افزود: مسابقات قرآن کریم در رشته های مختلف قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء سی، حفظ جزء اول و ده جزء در دو بخش خواهران و برادران برگزار و هدف از برگزاری این مسابقات در رده های سنی مختلف را اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی ، انس و الفت بیشتر با کلام الهی  ، شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان و حمایت از آنها است.

 

 

وی با اشاره به اینکه هر فرد مسلمان وظیفه دارد قرآن را یاد بگیرد و به دیگران یاد بدهد، تصریح کرد: بهترین راه برای انس با قرآن تفکر و اندیشیدن و تعمّق در مفاهیم و معانی آن است . 

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور اظهار کرد: ظرفیت ها و پتانسیل هایی که شهرستان کنگاور در خصوص مسئله قرآن و عترت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص)  دارد وجود مؤسسات قرآنی ، کانون مساجد در شهرستان و روستاهای اطراف و برگزاری محافل انس با قرآن  از راه ها و زمینه ها رشد فرهنگ و  ترویج قرآن  است و حضور قاریان برجسته کشوری در این شهرستان بر  گسترش و رشد آن می افزایند.

 

 

 

کد خبر 1177353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha