کاهش تقاضای مرغ در خراسان جنوبی به ۹ تن

اشرفی مصرف گذشته گوشت مرغ در خراسان جنوبی را در روز به طور میانگین ۴۰ تن اعلام کرد و گفت: این میزان در ایام پیک استقبال مردم قبل از اجرای طرح به ۲۰۰ تن رسید در حالی که با توجه به عرضه و تقاضا، توزیع مرغ در روزهای اخیر به ۹ تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد اشرفی» عصر (31 اردیبهشت) در اولین جلسه کارگروه اقتصاد ومعیشت مجمع مطالبه گران استان اظهار داشت: باید خروجی این جلسات راهگشایی برای مدیران دستگاه های اجرایی و زمینه ساز توسعه استان باشد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه با اجرای این طرح فقط جابجایی در حوزه یارانه اتفاق افتاده و یارانه حذف نشده است، گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح تزریق نقدینگی به جامعه است.

 

وی در خصوص افزایش قیمت برخی اقلام با اشاره به این مهم که افزایش قیمت خودسرانه اقلام مورد تأیید نیست، افزود: در این طرح برخی کالاهای ثانویه هم دستخوش تغییراتی شده اند.

 

به گفته وی افزایش قیمت بازار بدون ادله مشمول جرایم سخت می شود و نمی توان سرخود نسبت به افزایش قیمت اقدام کرد.

 

وی گریزی به افزایش 30 تا 35 درصدی قیمت ناوگان حمل و نقل زد و گفت: این افزایش قیمت قبل از مردمی سازی یارانه ها اتفاق افتاده و این موضوع باید با کمک رسانه ها برای مردم تبیین شود.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به اصلاح ساختار بودجه با اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: از سیاست های دولت الزام عقلانی، منطقی و مبارزه با رانت خواری و دفاع از محرومان است و اجرای این طرح به معیشت خانواده کمک می کند.

 

اشرفی مهمترین ضابطه در مطالبه گری را اخلاق مداری اعلام کرده و با بیان اینکه برای حل مشکلات باید به صورت تخصصی و مسئله محور ورود کرد، خواستار برگزاری اینگونه جلسات با هدف توسعه استان شد.

 

وی با بیان اینکه طرح مردمی سازی یارانه ها به صورت روزانه رصد می شود، یادآور شد: برای تبیین طرح نیاز به گفتمان بیشتر با افراد نخبه و اقتصاددان با کمک رسانه ها می باشد.

 

وی با بیان اینکه مدافع گرانی و ورشکستگی واحدهای تولیدی نیستیم، به ارتباط نظام عرضه و تقاضا اشاره کرد و افزود: کاهش قیمت به تولید ضربه زده و باعث ورشکستگی واحدهای مرغداری می شود.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مصرف گذشته گوشت مرغ در استان را در روز به طور میانگین 40 تن اعلام کرد و گفت: این میزان در ایام پیک استقبال مردم قبل از اجرای طرح به 200 تن رسید در حالی که با توجه به عرضه و تقاضا، توزیع مرغ در روزهای اخیر به 9 تن رسیده است.

 

اشرفی در خصوص برنج تنظیم بازار گفت: در حال حاضر حدود هزار تن برنج تنظیم بازار ذخیره سازی شده است.

 

وی به پرداخت تسهیلات در قالب سرمایه در گردش توسط برخی بانک‌های عامل اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وجود مشکل در برخی نقاط برای تأمین مباشر با پرداخت این تسهیلات مشکل در این زمینه مرتفع می شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1177468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha