توزیع مواد غذایی در فروشگاه‌ها کنترل شود/ مراقبت و نظارت بر عرضه دام ضروری است

خلیلیان گفت: مراقبت و نظارت بر عرضه دام ضروری است، مراکز غیرمجاز کشتار و عرضه دام باید تحت پوشش شبکه بهداشت و دامپزشکی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (شنبه ۳۱ اردیبهشت) در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده (سلامت و امنیت غذایی استان) که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: عرضه هر نوع مواد غذایی در فروشگاه‌ها باید تحت کنترل علوم پزشکی باشد.

 

استاندار خوزستان در خصوص کاشت حلزون برای کودکان زیر ٢ سال افزود: صدا وسیما اطلاع رسانی لازم را داشته باشند تا به پوشش صددرصدی غربالگری برسیم.

 

وی با تأکید بر ضرورت والزام در غربالگری نوزادان در بدو تولد عنوان کرد: مسئله غربالگری بسیار مهم است و نباید آن را نادیده گرفت، هیچ کودکی در استان نباید باقی بماند که تحت سنجش و غربالگری قرار نگرفته باشد.

 

خلیلیان اضافه کرد: اصلاح شبکه توزیع آب درون‌شهری نیازمند اختصاص اعتبار است که از محل اعتبارات سفرهای استانی این تامین انجام شد.

 

وی ادامه داد: کشتارگاه‌های غیرمجازی که اقدام به عرضه دام خارج از کشتارگاه‌ها و شبکه بهداشتی می‌کنند؛ می‌توانند مشکلات و ییماری‌هایی را از جمله تب کریمه کنگو در جامعه ایجاد کنند.

 

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: مراقبت و نظارت بر عرضه دام ضروری است، مراکز غیرمجاز کشتار و عرضه دام باید تحت پوشش شبکه بهداشت و دامپزشکی قرار گیرند.

 

کد خبر 1177496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha