سفر رئیس جمهور به استان ها پیشران پیشرفت منطقه/عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است

سفر رئیس جمهور به استان ها پیشران پیشرفت منطقه، واردات خودروی زیر صد میلیون تومان برای اقشار مردم، ایران آماده گسترش همکاری های فرهنگی در منطقه، عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سفر رئیس جمهور به استان ها پیشران پیشرفت منطقه، واردات خودروی زیر صد میلیون تومان برای اقشار مردم، ایران آماده گسترش همکاری های فرهنگی در منطقه، عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه اول خرداد است.

سفر رئیس جمهور به استان ها پیشران پیشرفت منطقه است

وحید جلال زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت:

آقای رئیس جمهور ، ‎آذربایجان غربی تشنه توجه  دولت و تمرکز برنامه ریزی برای زدودن عقب ماندگی از چهره استان می باشد.
مردم آذربایجان پای انقلاب و نظام ایستاده است شما هم پای پیشرفت این مردم بایستید. 

سفر روسای جمهور به استان ها می تواند پیشران پیشرفت منطقه باشد به شرط عقلانیت، هم افزایی و همگرایی کارگزاران محلی در بهره برداری از فرصت و ظرفیت سفرهای دولت

برنامه و شعار اصلی دولت سیزدهم عدالت در برنامه ریزی و اداره کشور است.سفرهای استانی از جمله این برنامه‌ها برای نیل به ‎تمرکززدایی از قدرت در دولت و ثروت از مرکزیت کشور است.

 

واردات خودروی زیر صد میلیون تومان برای اقشار مردم

سید علی موسوی، نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توئیتی نوشت:

‏واردات خودرویی که مردم می خواهند
یعنی واردات خودرو زیر صد میلیون تومان....
‎ واردات خودرو...
‎ صدای محرومان...
واردات خودروی بالای صد میلیون تومان به درد دهک های پایین مردم نمی‌خورد

خودروی وارداتی برای مردم...
خودروی وارداتی به نفع مردم..

 

ایران آماده گسترش همکاری های فرهنگی در منطقه است

فاطمه محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در توئیتی نوشت:

در مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی اکو(PAECO)در کشور آذربایجان، به‌عنوان نماینده ایران در کمیته زنان،جوانان وامور فرهنگی،ضمن اشاره به موفقیت‌های بانوان ایرانی و نقش بی‌بدیل جوانان درعرصه‌های مختلف، آمادگی ایران برای گسترش همکاری های فرهنگی در منطقه را اعلام کردم .

همچنین با اشاره به بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی و ‎قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به عنوان دستاورد مهم مجلس یازدهم،بر لزوم همگرایی بیشتر کشورهای دوست و همسایه در توجه به زنان، کودکان و جوانان تاکید کردم.

ایران در این دوره به عنوان نایب رئیس این مجمع انتخاب و سال آینده میزبان و رئیس پایکو خواهد بود.
تلاش خواهیم کرد مشارکت کشورهای منطقه ارتقاء و قدرت اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی سازمان اکو برای ترسیم دنیایی جدید گسترده‌تر شود؛ لذا از سایر کشورهای منطقه دعوت می‌کنیم به اکو بپیوندند.

 

آغاز نظارت بر اجرای کامل قانون «جهش تولید دانش‌بنیان»

سید محسن دهنوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه مجلس در توئیتی نوشت:

امروز قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» توسط دکتر قالیباف  به رئیس جمهور ابلاغ شد و لازم‌الاجرا است.
وظیفه دستگاه‌های اجرایی، تدوین آیین‌نامه‌های اجراییِ این قانون است که باید در کم‌تر از ۳ ماه، آن را تصویب نمایند.
از امروز کار اصلی ما یعنی نظارت بر اجرای کامل این قانون، شروع شده است.

 

عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است

امیر دریادار حبیب الله سیاری در نشست با پیشکسوتان دفاع مقدس به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر گفت: این عملیات پس از 34 روز مداومت به ثمر رسید و پس از طی این روزهای سخت امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی وقتی در راه خدا قدم برداریم، قطعا خدا کمک می کند و خرمشهر آزاد می شود.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: رهبر انقلاب نیز در این باره فرمودند آزادی خرمشهر شبیه معجزه بود و واقعا این عملیات معجزه ای بیش نبوده است. نیروهای ما در منطقه خرمشهر بودند اما عده و عده ما یک سوم بود و آنها سه برابر نیروهای ما بودند. عملا آنها از لحاظ تجهیزات و نیرو برتر بودند و از هر نظر خرمشهر را تجهیز کرده بودند و صدام ادعا کرده بود که خرمشهر را طی سه روز تصرف کرده و هیچ کس نمی تواند این محاصره را بشکند.

 

امیر دریادار سیاری ادامه داد: صدام آن قدر به این تصرف خود اطمینان داشت که گفت هر کس خرمشهر را تصرف کند، کلید طلایی بصره را به او می دهیم اما نتیجه چه شد، پس از 34 روز مقاومت 19 هزار اسیر عراقی نتیجه این عملیات بود و این معجزه ای بیش نبود.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات آزادی خرمشهر اظهار کرد: عزم رزمندگان ما در این عملیات این بود که نشان دهند که قطعه ای از خاک خود را دست دشمن نمی گذارند و این انگیزه بالایی بود که آنان را در این راه به مبارزه تشویق می کرد.

 

وی گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است چه بخواهیم و چه نخواهیم عملیات دفاع مقدس یکی از بهترین و کامل ترین عملیات های دفاع مقدس است و از پشتیبانی کامل نیروهای مسلح برخوردار بوده است.

 

۲ هزار و ۶۵۱ طرح عمرانی در سفر‌های استانی تصویب شده است/دولت با یک تصمیم شجاعانه توانست سواحل را آزاد کند

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور شب گذشته (شنبه ۳۱ اردیبهشت) در برنامه صف اول با بیان اینکه ایران امروز در زمره معتبرترین کشور‌های تولیدکننده واکسن قرار دارد و امروز تلفات کرونا تک رقمی شده و رو به کاهش است،‌ تصریح کرد: دولت، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد؛ این دولت تنها دولتی است که در بازه زمانی کوتاه، سند تحول دولت را منتشر کرده است تا صاحب‌نظران، آن را نقد و تکمیل کنند.

 

 
معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه درباره تصمیم دولت برای آزادسازی سواحل گفت: دولت با یک تصمیم شجاعانه توانست در بازه زمانی کوتاه، سواحلی که در سراسر کشور در اختیار دستگاه‌های اجرایی بودند، آزاد کند.

 

وی درباره عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای نیز گفت: پذیرش عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و حضور فعال در سازمان همکاری اکو و همچنین مجمع کشور‌های صادرکننده گاز، قرارداد سوآپ گازی و عبور از بحران‌های انرژی، برخی از فعالیت‌های دولت از آغاز به کار آن است.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های گذشته در فصل زمستان، کشور با کمبود انرژی، روبرو و برخی اوقات، گاز منازل قطع می‌شد، اما امسال با تمهیدات اندیشیده شده، دولت توانست کشور را از بحران سال‌های قبل عبور دهد، اظهار داشت: انعقاد قرارداد وزارت نفت برای توسعه میادین نفت و گاز به ارزش ۱۱ میلیارد دلار، آغاز نهضت ملی مسکن و برخی از دستور‌ها و کار‌های ویژه، جزو سایر فعالیت‌های دولت سیزدهم است. 
 

 
مرتضوی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها جهت اجرایی کردن مصوبات مربوط به سفر‌های استانی رئیس جمهور، در خدمت و تعامل هستند، گفت: تاکنون تصویب حدود ۲ هزار و ۶۵۱ طرح عمرانی و تعداد قابل توجهی طرح اقتصادی، محصول این سفر‌های استانی بوده و علاوه بر این کارها، تسهیلات خرد و متوسط نیز برای استان‌ها پیش‌بینی شده است.

 

 

کد خبر 1177567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha