اعلام آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای همکاری با پارک های علم و فناوری

به گفته یامین پور، آماده انعقاد تفاهم نامه با پارک های علم و فناوری در سه حوزه رویدادهای مساله محور، تعاونی جوانان و حمایت از مشاغل خانگی هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در ستاد ساماندهی امورجوانان استان زنجان که در استانداری تشکیل شد اظهار کرد: دولت شعاری مبتنی بر بیانیه گام دوم دارد و ریاست جمهوری محور حرکت دولت را این بیانیه قرار داده و محور این بیانیه نیز جوانان هستند.

 

وحید یامین پور با اشاره به اینکه امروزه نگاه به جوانان نسبت به مقاطع قبل تفاوت دارد و انتخاب جوان تنها انتخاب راهبردی نظام است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که مسئولان نظام را جوانان تشکیل دادند و در هشت سال دفاع مقدس نیز عملیات های جنگی توسط فرمانده هان جوان اداره می شد ولی در سنوات بعدی جوانان برای کارازموده شدن نیامدند.

 

این مسئول با تاکید براینکه رهبری در بیانیه گام دوم، جوانان را مورد توجه قرار دادند، افزود: نگاه ریاست جمهوری نگاهی جدی به حوزه جوانان است و ادغام ورزش و جوانان مورد انتقاد دولت قرار گرفت.

 

به گفته یامین پور، در جلسه شورای عالی جوانان، ریاست جمهوری خواستار ارتقاء نهاد امور جوانان بودند و به همین منظو دبیرخانه شورای جوانان در نهاد ریاست جمهوری تشکیل و ستادهای ساماندهی امور جوانان ذیل این دبیرخانه ها تشکیل خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سازمان اداری استخدامی مقرر شد برای استانداری ها یک تا 5 مشاور جوان پیش بینی شود و دستیاران جوانی که حکم می خورند شبکه ای را تشکیل خواهند داد که در شورای جوانان به عنوان ستاد دستیاران مشغول به فعالیت شوند. هم افزایی دستگاه های متولی امور جوانان از مهمترین وظایف ستاد دستیاران جوان است.

 

یامین پور با اشاره به اینکه ماموریت های دیگری برای ستاد دستیاران جوان پیش بینی شده است، گفت: گفت و شنود جوانان و مسئولان مورد تاکید رهبری است چرا که جوانان می توانند بازوی اجرای خوبی برای مدیران هستند و مشارکت مردم در اجرایی امور مورد تاکید رهبری قرار گرفت.

 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: موسسات مردمی باید در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت که مورد تاکید رهبری است اقدامات اثرگذاری را به اجرا درآورند.

 

وی با یادآوری اینکه نخبگان و رئوسای دانشکاهی عضو ستادهای ساماندهی امور جوانان هستند و جوان گرایی که مطالبه جوانان است توسط جوانان عضو ستاد پیگیری شود، گفت: در 6 ماهه نخست فعالیت کار دولت 54 درصد انتصابات مقامات وزارت خانه ها متولدین 57 به بعد هستند و این روند ادامه دارد.

 

به گفته یامین پور، آماده انعقاد تفاهم نامه با پارک های علم و فناوری در سه حوزه رویدادهای مساله محور، تعاونی جوانان و حمایت از مشاغل خانگی هستیم.

 

کد خبر 1177724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha