مسئولان، میدان کار و تلاش را برای جوانان مهیا کنند

افشارچی با اشاره بر ضرورت استفاده از پتانسیل جوانان برای پیشبرد امور گفت: مسئولان، میدان کار و تلاش را برای جوانان مهیا کنند

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز در ستاد ساماندهی امورجوانان با اشاره به اینکه بزرگترین نعمت خدا به انسان حیات و بزرگترین نعمت خدا به یک جامعه جوانان هستند، اظهار کرد: چیزی قابل مقایسه با دوران جوانی نیست.

 

محسن افشارچی با اشاره به اینکه انرژی جوانی باید در جامعه وجود داشته باشد، گفت: نباید پتانسیل جوانان را از دست داد چرا که این پتانسیل موجب پویایی در جامعه می شود.

 

وی با تاکید براینکه میدان کار، تلاش و پیشرفت توسط دولت برای مردم ایجاد شود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مشکلات سخت تری را طی کرده و امروز هم با همت جوانان این پیچ تاریخی را سپری می کنیم.

 

افشارچی با یادآوری اینکه در استان زنجان اشتغال را هدف قرار نداده ایم و به تولید توجه می کنیم، افزود: بخش خصوصی نیز در این زمبنه ورود کرده است.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه اشتغال نسبت به استان های دیگر وضعیت بهتری دارد، گفت: مقوله دانش بنیان پتانسیلی را در کشور ایجاد کرده است و نیاز داریم متولیان نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز در سخنانی اشتغال جوانان را یکی از اولویت های پارک های علم و فناوری خواند و گفت: این مجموعه از نظر بودجه دریافتی در رتبه های پایین قرار دارد ولی در تعداد پارک های ایجاد شده در استان رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به اینکه پارک های علم و فناوری در استان به سمت رویدادهای مساله محور حرکت کرده اند، گفت: عضو نهضت احیا هستیم و تلاش می کنیم شرکت هایی که دچار رکود شده اند را شناسایی و توسط هسته های فناوری احیا کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز  با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: 35 درصد جمعیت استان زنجان را جوانان تشکیل می دهد؛ ستاد ساماندهی جوانان به عنوان مهمترین نهاد سیاستگزار در حوزه اوقات فراغت، مسکن، ازدواج، اشتغال و مشارکت های اجتماعی در استان زنجان تشکیل شده است.

 

جواد بازرگان به موضوع اشتغال و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: ظرفیت های استان در راستای اشتغالزایی و بسترسازی برای کارآفرینان شناسایی شده است که می تواند راهگشای اشتغال جوانان باشد.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به رویکرد دولت در حوزه اشتغال جوانان گفت: نوع نگاه ما به موضوع اشتغال به دو شکل است گاها اشتغال را به عنوان هدف مستقل تعریف می کنند که در سنوات گذشته برنامه هایی به این شکل تدوین شد و گاها اشتغال را یک خروجی فرعی تلقی می کنند و مورد ارزیابی قرار نمی گیرد.

 

طیب جعفری ادامه داد: ما اشتغال را به عنوان خروجی برنامه اقتصادی می دانیم  و برنامه های اقتصادی ذیل رشد اقتصادی 8.7 درصدی مورد تاکید است.

 

به گفته وی، برنامه های استانی برای ایجاد اشتغال از طریق رشد مورد تاکید استان می باشد که شامل رشد اقتصادی، برنامه های کشوری، بهبود شاخص های کسب و کار و ترویج کارآفرینی و مشاغل نو است.

 

این مسئول اضافه کرد: برنامه های کشوری پیش بینی شده در این زمینه توسعه اشتغال خانگی، برنامه های حمایتی، برنامه های ذیل تبصره 18 قانون بودجه است.

 

جعفری تعداد طرح های سرمایه گذاری برای تحقق رشد 8.7 درصدی را 1822 طرح خواند و گفت: برنامه های اختصاصی اشتغال جوانان شامل طرح های سه گانه کاج (کارانه اشتغال جوانان) است و افزایش مهارت و اشتغال پذیری جوانات و ایجاد فرصت های شغلی جوانان از محورهای مورد تاکید آن است.

 

کد خبر 1177731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha