کیفیت بخشی در مراکز آموزشی باید به صورت جدی دنبال شود

خلیلیان با تأکید بر ضرورت ارتقای کیفیت مراکز آموزشی گفت: کیفیت بخشی در مراکز آموزشی باید به صورت جدی توسط متولیان تعلیم و تربیت استان دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (یکشنبه ۱ خرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: اقدامات کیفی در حوزه آموزش‌های مهارتی در سطح هنرستان‌های فنی‌ وحرفه‌ای و کاردانش در استان خوزستان باید به صورت ویژه دنبال شود تا شاهد رقابت دانش آموزان برای راهیابی به مدارس مهارتی در استان باشیم.

 

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم بخش صنعت در استان خوزستان افزود: تامین نیروی انسانی متخصص و مهارتی باید از طریق هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای و کارودانش انجام شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای کیفیت مراکز آموزشی اضافه کرد: کیفیت بخشی در مراکز آموزشی باید به صورت جدی توسط متولیان تعلیم و تربیت استان دنبال شود.

 

خلیلیان تصریح کرد: راهبردی تحول آفرین در حوزه مهارت آموزی در سطح آموزش و پرورش باید دنبال شود تا شاهد تربیت نیروی انسانی حرفه‌ای مورد نیاز استان باشیم.

 

«مسعود حمیدی نژاد» نیز عنوان کرد: در دوران پساکرونا و با حضوری شدن روند آموزش در استان مهمترین اولویت حال حاضر مجموعه تعلیم و تربیت استان ارتقای شاخص کیفی آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان است.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بر ضرورت توجه به توسعه کمی و کیفی هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای و کارودانش در خوزستان تاکید کرد و ادامه داد: برون رفت از چالش میزان پایین اشتغال در استان منوط به توجه ویژه به مهمترین مراکز مهارت آموزی در استان و ارتقای شاخص کیفی آموزش‌های ارائه شده در این مراکز و ایجاد و راه اندازی رشته‌های مورد نیاز صنعت در این مراکز مهارت آموزی است‌.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان موفق به کسب رتبه اول کشور در شاخص جذب مشارکت خیران مدرسه ساز شده است بیان کرد: خیرین نقش مهمی در تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر در حوزه فضای آموزشی کیفی در سطح استان دارند؛ بنابراین در سال جاری تمرکز روی روستاهای کم برخوردار و ساخت مدارس کیفی در این مناطق و به صورت مشارکتی است.

 

حمیدی نژاد یاد آور شد: ریشه کن کردن پدیده بی سوادی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش خوزستان در حوزه انسداد مبادی بی سوادی است و در اولین گام نیز قرارگاه جهادی نهضت سوادآموزی در خوزستان راه اندازی می‌شود.

 

کد خبر 1177889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha